תפריט נגישות

רס"ל מרדכי בסמן ז"ל

מרדכי בסמן
בן 49 בנפלו
בן עדה ויהודה
נולד בגרמניה - לימבורג
בכ"ד בניסן תרפ"ה, 18/4/1925
התגייס ב-אוגוסט 1948
שרת בחיל רפואה
יחידה: פלכ"ר פיק' 748
נפל בעת שירותו
בי' בטבת תשל"ד, 4/1/1974
מקום נפילה: חיפה
באזור חיפה, כרמל וגליל מערבי
מקום קבורה: חיפה
חלקה: ד, שורה: 08, קבר: 60.
הותיר: אשה, שתי בנות ובן

קורות חיים

מרדכי, בן עדה ויהודה, נולד ביום כ"ד בניסן תרפ"ה (18.4.1925) בלימבורג שבגרמניה ובשנת 1936 עלה עם משפחתו ארצה. הוא סיים שמונה שנות לימוד בבית- ספר בחיפה ואחר-כך עבר ללמוד בבית-הספר המקצועי שליד הטכניון בחיפה, שם למד חמש שנים. אביו של מרדכי היה בעל מקצוע בתחום התברואה ועסק בהשמדת מזיקים. במקצוע זה, שהיה נדיר ומיוחד באותה תקופה, עבד גם מרדכי. יחד עם אביו עבד בקיבוצים שונים, בנמל חיפה, ובכל מקום שבו נדרשו שירותם והידע המקצועי שלהם.ירושלים- גימנסיה העברית.

מרדכי גויס לצה"ל במחצית אוגוסט 1948. אחד מתחביביו היה צילום קולנוע ולכן הוטל עליו תפקיד מכונן קולנוע בצבא. רק לאחר זמן הוצב לחיל רפואה בתפקיד תברואן. בעת שירותו בצה"ל נשא אישה.

באוגוסט 1950 שוחרר מרדכי מהשירות הסדיר וכן נולדה בתו הראשונה. הוא המשיך לעסוק בעבודתו הקודמת כקבלן עצמאי, ולעיתים היה נקרא לתקופות של שירות מילואים. תמיד מילא את חובתו בנאמנות ובמסירות וגם כשהגיע לגיל שבו משתחררים משירות מילואים, התנדב מרדכי להמשיך ולשרת בצה"ל. ברבות השנים נולד לו בן ואחר כך עוד בת. כשפרצה מלחמת יום-הכיפורים גויס ונשלח ליחידתו שבסביבות חיפה. הוא שימש כתברואן ראשי ביחידה.

ביום י' בטבת תשל"ד (4.1.1974) נפטר מהתקף לב בעת שרותו.

הוא הובא למנוחת-עולמים בבית-העלמין בחיפה.

השאיר אחריו אישה, שתי בנות ובן.

במכתב תנחומים למשפחה השכולה כתב מפקדו: "מרדכי ז"ל שירת ביחידתי עוד בשירות החובה, ובמשך שנים רבות במילואים, והיה אחד מעמודי התווך של המחלקה בה שירת. בכל עת היה מוכן לבוא לעזרתנו בכישוריו ובידע המקצועי שלו. ועל כך הערכנו אותו כולנו והוקרנו את התכונות האנושיות בהן היה מחונן. בהיותו המבוגר בין כולנו, שימש כאב למחלקה והיה דוגמא ומופת לחיילים הצעירים, ששירתו יחד עמו. מותו בטרם עת היא אבידה קשה ליחידתנו וזכרו יחקק בלבנו לתמיד".

משפחתו נטעה עץ על שמו ביער המגינים, להנצחת זכרו.

בניית אתרים: