תפריט נגישות

סמ"ר נתנאל מושיאשווילי ז"ל

נתנאל מושיאשווילי
בן 22 בנפלו
בן מרינה ויעקב
נולד באשקלון
בא' באב תש"נ, 23/7/1990
התגורר באשקלון
שרת בחטיבת גולני, חיל רפואה
בתפקיד: חובש קרבי
נפל בפעילות מבצעית
בי"א בסיון תשע"ב, 1/6/2012
מקום נפילה: גבול עזה
באזור עוטף עזה
מקום קבורה: אשקלון - צבאי
חלקה: 5, שורה: 2, קבר: 5.
הותיר: הורים וחמישה אחים ואחיות - יפית, מיכאל, צליל, אריאל ואלעד

קורות חיים

נתנאל, בן מרינה ויעקב. נולד ב-א' באב התש"נ (23.7.1990). המשפחה עלתה ארצה בשנת 1971 והתיישבה באשקלון. אח בכור לחמישה אחים.

נתנאל גדל בבית דתי, ועד גיל 16 אף למד בישיבה. לאחר מכן, הוא עבר לבית הספר הדתי "מקיף ב'" שבאשקלון. הוא השלים את הפערים במהירות וסיים את התיכון בהצטיינות עם בגרות מלאה בממוצע 95.

נתנאל שאף להתגייס לגבעתי, אולם אביו יעקב, לחץ עליו ללכת בדרכו ולהתגייס לחטיבת גולני וכך היה. בתאריך 7/3/2010 התגייס נתנאל לגולני. שירת בגדוד "ברק" (12) כחובש פלוגתי. הוא היה אהוב מאוד על חבריו ומוערך כמקצוען אמיתי על ידי מפקדיו, לכן הוא נשלח לקורס חובשים.

בתאריך י"א בסיוון תשע"ב, 1.6.12 חדר מחבל מגבול עזה וחתך את הגדר וחדר לתוך שטח ישראל סמוך לקיבוץ נירים. סמוך לפנות בוקר התקבלה התרעה על נגיעה בגדר וכוח גדוד 12 של גולני הוקפץ למקום. המחבל החמוש הפתיע את הכוח ופתח באש. מהירי נהרג נתנאל ז"ל והמחבל חוסל. בעוד שמונה חודשים היה אמור להשתחרר משירות סדיר.

דודו אבי מושיאשוילי, היה הראשון לקבל את הבשורה המרה. "נתנאל היה ילד מיוחד, בכל מה שהוא עשה הוא היה מצטיין. בישיבה הוא היה עילוי, עד שהוא החליט שהוא רוצה לשנות כיוון וללכת לצבא", סיפר. "הוא היה פייטר בכל רמ"ח איבריו. גם בצבא הוא קידש שם שמיים והתקשר אליי ואמר לי: 'אנחנו לא מפספסים תפילות בין האימונים'".

"אני מאמין שהקב"ה הוא שהורה לבני להיות גיבור ישראל ולהציל את אזרחי ישראל וחבריו", ספד האב יעקב בהלוויה.

"אשתי וילדיי היקרים, קרובי משפחה וחברים, אני מתפלל לבורא עולם שזו באמת תהיה טיפת הדם האחרונה שמוציא האויב מעמנו.

נתי, אני מבקש ממך לעמוד מול בורא עולם ולהגיד לו שאבא שלך חינך אותך לתת עבור האחר, תגיד לו שאת נפשך נתת בשביל עם ישראל, אבל תגיד לו 'מספיק לקחת מעם ישראל'". "ביום שני צריכה להיות הבת מצווה של אחותו וגיסתי סידרה לו נופש לסוף השבוע באילת יחד עם החברה. הוא לא יזכה להיות בשניהם. זה שהוא נהרג ביום שישי רק מעיד עד כמה גדול הוא היה. בגבורה שלו נתנאל מנע פיגוע גדול בערב שבת והציל את שני החברים שהיו לידו. הוא חירף את נפשו ואני מאמין שהוא הציל הרבה נפשות".

"הוא אף פעם לא ניסה לעקוץ או לנצנץ בצבא, זה נתי שאיבדנו", סיפר ביטון. "הדבר המרכזי אצלו הוא תחושת השליחות. יש משפט שאומר 'אין בריאה שעומדת במחיצתם של קדושים', וזה נכון לגבי נתי. גם אם היינו יכולים להגיד לו עכשיו 'בוא תחזור אחורה ותברח, תיעלם, כדי שלא תמות', הוא לא היה מצטער לעולם על הרגע הזה שהוא הלך והוא היה עושה זאת שוב".

בספר המחלקה של מושיאשוילי כתבו החברים על בחור שקט ומופנם, שהתחזק אחרי שיצא לקורס חובשים. "היית איתנו בהתחלה שבוז וחסר ביטחון, ופוף, יצאת לקורס חובשים" נכתב. "יצאת וחזרת שפיץ, את כולם העפת. תישאר כמו שאתה אח יקר, תעשה סיבוב, תביא לחבר'ה משקה קר".

עידן יוסף, שעבר טירונות עם מושיאשוילי, סיפר שההרוג היה זה שמחזק את כל הפלוגה בכל פעם שחייל נהרג. "היה לו חיוך שובה לב, גם ברגעים הכי קשים. תמיד היה אומר 'יחד נעבור את זה כולנו'. הוא היה תותח, חובש סופר מקצועי, לא מעגל פינות ותמיד נכון לעזור", שיתף יוסף. "הנתינה שלו באה מהלב באופן טבעי. אנחנו לא מעכלים שהוא איננו. בכל פעם שנתי היה פורץ בצחוק האף שלו היה הופך אדום, וכל הפלוגה הייתה נקרעת מצחוק עד דמעות. הוא היה הרוח החיה בינינו עד שעזב ליחידה אחרת. אבל גם אז, תמיד כשהוא היה בא לבקר, כולם היו מחייכים לקראתו. הוא היה אהוב על כולנו ומאוד יחסר, עד השמיים".

"אנחנו המומים. לא מזמן הוא ביקר בבית הספר כדי להראות לנו איך הוא גדל ושומר עלינו. הוא באמת שמר על הבית לא רק מבחינת הביטוי של המשפט", סיפר יעקב שטרן, המחנך של נתנאל בכיתות י"א-י"ב.

ראש עיריית אשקלון, בני וקנין אמר היום: "אשקלון מרכינה היום ראש על נפילתו של בן העיר אשקלון נתנאל מושיאשוילי בקרב ברצועה בידי מרצחים בני עוולה. בשם תושבי אשקלון משתתפים בצערם העמוק של ההורים האחים והמשפחה של החייל סמל ראשון נתנאל מושיאשוילי. יהי זכרו ברוך".

נתנאל הותיר אחריו הורים וחמישה אחים ואחיות - יפית, מיכאל, צליל, אריאל ואלעד.

בניית אתרים: