תפריט נגישות

סמ"ר יונתן הדסי ז"ל

יונתן הדסי
בן 21 בנפלו
בן מרים ויוסף
נולד במרחביה(קבוץ)
בכ"ד בסיון תשל"ה, 3/6/1975
התגורר במרחביה (קיבוץ)
התגייס ב-27.11.2003
שרת בחיל רפואה
יחידה: מגלן
נפל בקרב
בכ"ג בתמוז תשס"ו, 19/7/2006
במלחמת לבנון השנייה
מקום נפילה: מרון א-ראס
באזור דרום לבנון
מקום קבורה: קיבוץ מרחביה
הותיר: הורים ושתי אחיות - שרון ועדן
בעל צל"ש מפקד החטיבה

קורות חיים

יונתן הדסי נולד בקיבוץ מרחביה ב-3 יוני 1985 בקיבוץ מרחביה שבעמק יזרעאל, בן ליוסי ומרים, אח לשרון ועדן.

גדל והתחנך בבית הספר היסודי חצ"ב בקיבוצו ולאחר מכן בילה את שנות נעוריו במוסד חינוכי "עמקים תבור" שבקיבוץ מזרע.

ילד זהוב שיער וירוק עיניים, מקסים בנוכחותו החיצונית והפנימית, הסתובב ברחבי הקיבוץ, יחד עם חבריו מלא בשובבות וקונדס, מתובלים בהומור מתוק ומחויך, לצד טוב לב שלא יודע גבולות, לצד חלומותיו ותחביביו הרבים והמגוונים בלטה במיוחד אהבתו למוזיקה, וליצירה.

יום אחד יונתן וחבריו מצאו נחש מת והם החליטו לעשות עוד מעשה קונדס ולהבהיל את כול תושבי הקיבוץ, עם הנחש וכמובן שמשימתם הצליחה.

למד וניגן על גיטרה ותופים, ובחגים ואירועים בית ספריים "נאלץ" גם לשיר, כשבאמת הכריחו אותו. תמיד דיבר על אם וכיצד יקים להקה משלו אחרי השחרור מהצבא.

יונתן חבב טיולים, כמו כן טיולי אופניים בפרט, ב-1997 כשיונתן היה בן 12 הוא גרם להורים ולילדים של הקיבוץ לעשות טיול אופניים מהקיבוץ לכינרת מרחק של בערך 50 ק"מ .

יונתן אהב לכייף, לבלות, לטייל אך תמיד אמר בסופו של היום "אין אין כמו הבית".

יונתן התגייס ליחידת מגלן ב-27 לנובמבר 2003, התחיל טירונות יחד עם חבריו בצוות תומר ולאחר חודשיים יצא לקורס חובשים , וחזר להמשך המסלול יחד עם חבריו . יונתן שימש כעמוד תווך של הצוות, ניכן בכריזמה טבעית יוצאת דופן ושמחת חיים ללא גבול, והשילוב של שני אלו יחד יצרו דמות הנערצת ע"י חבריו לצוות. יונתן שימש כמקור לחוכמה, סובלנות, אכפתיות ועשייה. גם באותם רגעים בהם המירמור והציניות נשמעה מכל עבר.

כמו כן התפתח יונתן במהלך הכשרתו והפך להיות מהלוחמים המובילים בצוות, בפלגה וביחידה מבחינה מקצועית ומבצעית והוביל את היחידה להישגים.

כל צוות מורכב מאיברים איברים שמרכיבים את דמותו ואופיו. אחד מוחו, השני רגליו המהירות, השלישי הגב שסוחב את נטל המשקל, האחר היד החרוצה שבונה, אתה יונתן שימשת כליבו של הצוות... דאגת להזרים דם ולגעת בכל אחד מחבריך לצוות ולחיים מבלי אף לא נים אחד יתום.



ביום השמיני ללחימה, כ"ג בתמוז תשס"ו (19.7.2006), יצא יונתן הדסי כחלק ממלחמת לבנון השנייה, יחד עם שאר חבריו לצוות וליחידה למבצע ברכס השקד שבדרום לבנון, בסמוך למושב אביבים. במטרה לשתק את משגרי הקטיושות על ערי הצפון וסביבתן. הוא נהרג מאש מחבלי חיזבאללה יחד עם חברו למשימה יותם גלבוע.

בן 21 בנפלו, הוא הובא למנוחות בבית העלמין בקיבוץ מרחביה.

יונתן הותיר אחריו שני הורים ושתי אחיות.

יהי זכרו ברוך.

בניית אתרים: