תפריט נגישות

סמל מאיר רוזנשטרוך ז"ל

מאיר רוזנשטרוך
בן 22 בנפלו
בן בלומה ופסח
נולד בתל אביב
בב' באב תשי"א, 4/8/1951
התגייס ב-מאי 1969
שרת בחיל האויר, חיל רפואה
יחידה: יחידה 669
נפל בעת מילוי תפקידו
בה' באייר תשל"ד, 27/4/1974
מקום נפילה: חרמון
באזור רמת הגולן
מקום קבורה: תל אביב - קרית שאול
הותיר: הורים ושתי אחיות

קורות חיים

בן פסח ובלומה. נולד ביום ב' באב תשי"א (4.8.1951) בתל-אביב. למד בבית-הספר היסודי 'עליות' שברמת-גן. המשיך וסיים את לימודיו בבית-הספר התיכון המקצועי 'טכניקום' שבתל-אביב. מאיר היה תלמיד מוכשר והצטיין בלימודי האלקטרוניקה. בעת לימודיו בבית-הספר היסודי התחיל ללמוד נגינה בקונטרבס וכעבור זמן הצטרף לתזמורת רמת-גן. כן למד נגינה בחצוצרה בכוחות עצמו והתקדם במהירות עד שליטה גמורה בכלי. מאיר היה חובב-ספורט ואהב במיוחד את משחק הכדורגל. כשהיה בן 17, הצטרף לקבוצת הכדורגל של 'מכבי' עמידר ושיחק במסגרתה כשנה. הוא היה איש-חברה פעיל ועזר תמיד לכל הסובבים אותו בבית-הספר וכעבור שנים - בשירותו הצבאי.

מאיר גויס לצה"ל במאי 1969 והושם לחיל-האויר. לאחר הטירונות השתלם בקורס-חובשים ובקורס חובשים-תעופתיים ונשלח לבסיס חיל-האויר במרכז הארץ, כחובש. מאיר אהב את תפקידו ומילאו במסירות רבה. עם תום שירותו הסדיר התנדב לשנת-שירות בצבא-הקבע. הוא הוערך על-ידי מפקדיו כחייל אחראי ומסור לתפקידו, ממושמע ובעל ידע רב בחובשות. לאחר שחרורו מצה"ל נקרא לתקופות של שירות מילואים. הוא השתתף במלחמת יום-הכיפורים כחובש-מוטס והציל חייהם של חיילים רבים שנפגעו בקרבות.

ביום ה' באייר תשל"ד (27.4.1974) נפל מאיר בעת מילוי תפקידו על החרמון. הובא למנוחת-עולמים בבית-העלמין הצבאי שבקרית-שאול. השאיר אחריו הורים ושתי אחיות.

משפחתו הנציחה את זכרו בלוח-זיכרון בבית-הכנסת שבשכונת מגוריו.

בניית אתרים: