תפריט נגישות

סמל מארק שוורץ ז"ל

מארק שוורץ
בן 23 בנפלו
בן אליזבת ווויליאם
נולד בניו יורק
בד' בתשרי תשי"א, 15/9/1950
התגייס ב-נובמבר 1970
שרת בחיל האויר, חיל רפואה
יחידה: כנף 4
נפל בקרב
בי"א בתשרי תשל"ד, 7/10/1973
במלחמת יום הכיפורים
מקום נפילה: סיני
באזור סיני ותעלת סואץ
מקום קבורה: תל אביב - קרית שאול
הותיר: אישה, הורים ואחות

קורות חיים

בנם של אליזבת וויליאם. נולד בניו-יורק שבארצות-הברית ולמד שם בבית-הספר היסודי. סיים את לימודיו בניו-ג'רסי. היה תלמיד מצטיין, השואף לקנות דעת. מנעוריו היה חבר בתנועת "יהודה-הצעיר" וברבות הימים גם הדריך בה. במסגרת תנועה זו בא לארץ לשנת לימודים עם קבוצת נוער לאחר שסיים את לימודיו התיכוניים. מטבעו היה ישר מאוד, אופטימי ומאמין בטוב שבאדם. אף-על-פי שהיה ביישן במקצת, היה שאפתן ותקיף ולחם בעקשנות להשגת מטרותיו. בהיותו חברותי מאוד רכש לו חברים בנקל. מארק נתפס לאהבה עמוקה לישראל כשעשה בארץ בשנת 1968, והחל ללמוד עברית במרץ רב, השתלם בתולדות היהדות והציונות וגמלה בלבו ההחלטה להשתקע בארץ. הוא אף סחף

בהתלהבותו את הוריו, שתחילה באו בהולים כדי להניעו מלעלות לארץ - ולבסוף שיכנעם לבוא ולהצטרף אליו. הוא החל ללמוד בפקולטה למשפטים, ואחר-כך סיים בהצטיינות את המכינה ללימודי רפואה. לימים נשא לאשה צעירה ישראלית.

מארק התגייס לצה"ל באמצע נובמבר 1970 והתנדב לחיל הרגלים. לאחר הטירונות נשלח להשתלם בקורס לחובשים תעופתיים. הוצב ליחידה של חיל האויר בתפקיד חובש תעופתי, והוענקה לו דרגת סמל.

ביום השני למלחמת יום הכיפורים הופל המסוק שבו שירת כחובש תעופתי בשמי סיני, והוא נספה. הובא למנוחת עולמים בבית הקברות הצבאי בקרית שאול.

הניח אחריו אשה, הורים ואחות.

האוניברסיטה העברית הוציאה חוברת בשם "יזכור", ובה דברים על מארק ועל דמותו: "הוא היה חלוץ חולם ומגשים. בכל מקום רכש חברים בלב ונפש, והמשיך לטפח עמם קשרים".

חברו כתב עליו: "היתה במארק תכונה נפלאה: דבקות במטרה. מה שהוא ואנחנו ידידיו חשבנו, רצינו וחלמנו - הוא הגשים: קם ועשה."

בניית אתרים: