תפריט נגישות

סגן ד''ר דב בוריס מישורסקי ז"ל

דב מישורסקי
בן 34 בנפלו
בן נחמה ואליהו
נולד בפולין - וארשה
בט' בתמוז תרע"ד, 3/7/1914
התגורר בירושלים
התגייס ב-1941
שרת בחיל רפואה
בתפקיד: חוקר במחלקה לפתולוגיה ניסויית
נפל בקרב
בד' בניסן תש"ח, 13/4/1948
במלחמת העצמאות
מקום נפילה: ירושלים - שיירת "הדסה"
באזור ירושלים והסביבה
מקום קבורה: גבעתיים - נחלת יצחק
חלקה: 01, שורה: 15, קבר: 01.
הותיר: הורים

קורות חיים

בן אליהו ונחמה. נולד ביום ט' בתמוז תרע"ד (3.7.1914) בורשה, בירת-פולין. בבית אביו הרופא גדל באוירה יהודית תרבותית וברוח המסורת הציונית. בימי לימודיו בגימנסיה הפולנית קיבל חינוך עברי יסודי בביתו והשפה העברית היתה שגורה בפיו. בשנת 1938 סיים את לימודיו בפקולטה לרפואה של האוניברסיטה בורשה. בארבע שנות לימודיו האחרונות שימש באותה אוניברסיטה במחלקה לציטולוגיה ואמבריולוגיה. במשך השנים האוניברסיטאיות ביקר בארצות-אירופה ובמסעותיו אלו רכש לו, נוסף להשכלתו המקצועית, גם השכלה כללית מקיפה. מחוץ לפולנית ועברית שלט גם ברוסית, גרמנית, צרפתית ואנגלית.

בפרוץ מלחמת-העולם השניה נמצא בורשה ובימי המצור על העיר שימש כרופא בעמדות הקדמיות ובשורות הלוחמים. לאחר שהעיר נכנעה בפני הנאצים הצליח לברוח, יחד עם הוריו, בדרך לארץ. באפריל 1940 הגיע לירושלים ומיד עם בואו נתקבל כבעל פרס-מחקר למחלקה לפתולוגיה ניסויית (בהנהלתו של ד"ר ליאונרד דולזנסקי ז"ל) וכל ימי עבודתו שם היה מקובל ואהוב על כל חבריו.

באביב 1941 התגייס לצבא הבריטי ואת כל ימי-המלחמה עשה בשירות רפואי בארץ, במצרים, בקניה ובחבש. בצבא הגיע לדרגת לוטננט-קולונל ובמשך תקופה מסויימת מילא תפקידי A.D.M.S. בשובו לארץ בשנת 1946 התמסר כולו לעבודה מדעית - משאת נפשו כל הימים. בשנת 1947 נתמנה עוזר במחלקה לפתולוגיה ניסויית על הר-הצופים ובמסירות יתר עשה עבודתו במעבדה לחקר-הסרטן. העבודות המדעיות שהשאיר אחריו מעידות על כשרונותיו הגדולים כחוקר-יוצר, שלא ידע שלוה בנפשו החותרת לגלות צפונות ונעלמות.

ביום ד' בניסן תש"ח (13.4.1948), בעלות שיירת הרופאים, אנשי המדע והעובדים להר-הצופים, נמצא גם הוא בתוכם - ויחד עמם נפל בידי האויב. הובא לקבורה בבית-הקברות בסנהדריה בירושלים.

הועבר למנוחת-עולמים בבית-הקברות הצבאי בנחלת-יצחק.

בניית אתרים: