תפריט נגישות

רב"ט אורי לבוביץ ז"ל

אורי לבוביץ
בן 21 בנפלו
בן טובה ויצחק-יעקב
נולד בקריית מוצקין
בכ"ט בשבט תש"ו, 31/1/1946
התגורר בגדות
שרת בחטיבת הצנחנים, חיל רפואה
יחידה: חטיבה 623
בתפקיד: חובש
נפל בקרב
בכ"ז באייר תשכ"ז, 6/6/1967
במלחמת ששת הימים
מקום נפילה: ירושלים - גבעת התחמושת
באזור ירושלים והסביבה
מקום קבורה: ירושלים - הר הרצל
אזור: ד, חלקה: 3, שורה: 10, קבר: 3.
הותיר: הורים, אח - אבי ואחות - אילנה
בעל עיטור המופת

קורות חיים

בן יצחק-יעקב וטובה. נולד ביום כ"ט בשבט תש"ו (31.1.1946) בקרית מוצקין ליד חיפה.

סיים את לימודיו בבית הספר היסודי בקריה ולאחר מכן למד בבית ספר תיכון מקצועי ערב, את מקצוע המסגרות, מפני שדאג לעתידו. היה חבר "המחנות העולים" והחליט להצטרף לגרעין שעלה להגשמה ונעשה חבר בקיבוץ גדות. בשעות הפנאי היה עוסק באיסוף בולים ובמיונם. בשעת גיוסו נמצאה בריאותו לקויה, אך הוא לא השלים עם סיווגו, עירער פעמיים עד שעבר, יחד עם חבריו, את קורס הצנחנים.

גוייס לצה"ל ושירת במסגרת נח"ל מוצנח. מטבעו היה מוכן לבוא לעזרת כל נצרך, כי טוב לב היה ואהב לתרום ולתת משלו - ולכן צורף לקורס חובשים קרביים.

לאחר שחרורו היה נקרא לשירות מלואים מדי פעם וגם ערב מלחמת ששת הימים נקרא לדגל וביום השני לקרבותיה, הוא כ"ז באייר תשכ"ז (6.6.1967), נפל בקרב שנערך בגבעת התחמושת.

צויין לשבח על ידי אלוף פיקוד המרכז על גילוי אומץ לב ודביקות במטרה. בתיאור המעשה מסופר כי כל משך הלחימה חילץ, חבש ופינה פצועים ממקומות חשופים לאש הלגיון כשהוא עצמו מצוי מרבית הזמן תחת אש האויב ובשעה שטיפל בשני נפגעים מצא את מותו.

הובא למנוחת עולמים בבית הקברות הצבאי שעל הר-הרצל בירושלים.

בחוברת הזכרון "אשר נפלו במלחמה" של הקיבוץ המאוחד הועלה זכרו. חוברת לזכרו בשם "אורי" הוצאה לאור. בספר "מאריות גברו" של מפקדת הצנחנים הוקדש עמוד לתולדותיו ולתיאור קרבו האחרון. שמו הונצח בחוברת שהוציאה המועצה המקומית של קרית מוצקין לזכר הבנים שנפלו.

בניית אתרים: