תפריט נגישות

רב"ט משה שמוחה ז"ל

משה שמוחה
בן 34 בנפלו
בן מרים ושלמה
נולד בירושלים
בי' באדר תש"ט, 11/3/1949
התגורר בירושלים
התגייס ב-1973
שרת בחיל רפואה
יחידה: גד' חי"מ 5037
נפל בעת שירותו
בכ"ח בחשוון תשמ"ד, 4/11/1983
במלחמת שלום הגליל
מקום נפילה: צור
באזור לבנון
מקום קבורה: ירושלים - הר הרצל
אזור: א, חלקה: 21, שורה: 11, קבר: 04.
הותיר: אישה, בן, בת, הורים, שלוש אחיות ואח

קורות חיים

בן מרים ושלמה, נולד ביום י' באדר תש"ט (11.3.1949) בירושלים. בגיל רך לקה משה בשיתוק ילדים, וניצל בנס ממחלתו. את מסלול לימודיו הוא התחיל בבית-הספר היסודי "מעלה". המשיך ללמוד בבית-הספר המקצועי "אורט" במגמה מכנית והשלים כיתה י'.

משה היה חבר בתנועת "הצופים". הוא אהב לנגן על כלים שונים והצטרף כמתופף לתזמורת הנוער של עיריית ירושלים. משה למד גילוף בעץ, ועשה עבודות יפות בעץ. מטבעו הוא היה טוב לב, אהב לעזור לזולת. משה היה הפעיל במשמר האזרחי, שבשכונת מגוריו רמות בירושלים.

כשהגיע מועד גיוסו לצה"ל הוא נפסל לשירות. משה התחיל לעבוד כקצב באטליז של אביו ולאחר זמן התקבל לעבודה במפעל בשר. הוא התקדם יפה בעבודתו ונתמנה מנהל מחלקה במפעל.

משה לא השלים עם פסילתו לשירות בצה"ל. לאחר נישואיו ולאחר שנולד בנו, הוא פנה ללשכת הגיוס וביקש להיבדק מחדש בדיקה רפואית. ואכן, הוא נמצא כשיר לשירות, ונקבע לו פרופיל 97.

בשנת 1973 חויל משה במסגרת שירות מילואים. הוא עבר קורס חובשים קרביים, עלה לדרגת רב"ט וסופח ליחידת מיעוטים. ביחידה זו הוא שירת כעשר שנים במילואים, הוא יצא עם היחידה לתפקידי אבטחה ושמירה לאורך הגבולות ובמרחבי המדינה, עזר לחבריו ביחידה וטיפל בהם בעת הצורך.

כשפרצה מלחמת שלום הגליל, נקרא משה פעמים מספר לשירות מילואים. חודשים רצופים הוא מילא את חובתו בקווי חזית. לפי בקשתו, הוא הועבר ליחידת משמר הגבול, ששירתה בלבנון.

ביום כ"ח בחשוון תשמ"ד (4.11.1983) החדירה חוליית מחבלים מכונית תופת לבניין הממשל הצבאי בצור, ופוצצה אותו. בין הנפגעים היה משה. בן 34 שנים הוא היה בנופלו. הוא הובא למנוחות בבית-הקברות הצבאי על הר הרצל בירושלים.

משה השאיר אחריו רעיה - רחל, בן - שאול, בת - פנינה, הורים, שלוש אחיות ואח.

שר הבטחון משה ארנס כתב עליו למשפחתו: "משה ז"ל היה חייל מצויין וחבר למופת. כל מי שהכירו אהבו".

מפקד יחידתו כתב עליו: "משה שירת ביחידתנו. במשך תקופת שירותו התגלה כחבר ורע נאמן, והיה אהוב על חבריו. הוא הצטיין בשירותו ביחידה ושימש דוגמא ומופת בנכונותו לסייע לחבריו. הוא מילא בנאמנות את כל המשימות שהוטלו עליו".

בניית אתרים: