תפריט נגישות

סמל גדעון קפטן ז"ל

גדעון קפטן
בן 31 בנפלו
בן חיה ויונה
נולד בתל אביב
בכ"ז בשבט תש"ב, 14/2/1942
התגורר בבית חנן
התגייס ב-אוגוסט 1960
שרת בחטיבת הצנחנים, חיל רפואה
יחידה: מפכ"ש 582
בתפקיד: חובש
נפל בקרב
בכ' בתשרי תשל"ד, 16/10/1973
במלחמת יום הכיפורים
מקום נפילה: לכסיקון טרטור
באזור סיני ותעלת סואץ
מקום קבורה: תל אביב - קרית שאול
אזור: 1, חלקה: 1, שורה: 4, קבר: 12.
הותיר: אישה ושני בנים, הורים, אח ואחות

קורות חיים

גדעון בן חיה ויונה, נולד ביום כ"ז בשבט תש"ב (14.2.1942) בתל אביב.

הוא למד בבית הספר היסודי בקרית שלום ואחרי כן המשיך בלימודיו בבית הספר התיכון חקלאי "מקוה ישראל".

מימי נערותו נמשך ליבו אל החי והצומח. כאשר למד בבית הספר יסודי הקים פינת טבע עם חבריו וחברותיו. ההצלחה האירה לו פנים וכאשר סיים את לימודיו נתבקש לתרום את הפינה לחדר הטבע של בית הספר, וזכה על כך בתעודת הוקרה והצטיינות.

בשל אהבתו הגדולה לטבע ולעבודת האדמה, הלך ללמוד בבית הספר החקלאי, חרף הפצרותיה של אמו. הוא היה תלמיד חרוץ ומתמיד, ויותר מכל הצטיין במקצועות המכוורת. הוא היה חבר בתנועת "הנוער העובד והלומד", אהב לטייל והרבה להשתתף בצעדות. בטיוליו ובסיוריו נשא עמו תמיד את מצלמתו והרבה לצלם תמונות ושקופיות.

גדעון גוייס לצה"ל בסוף אוגוסט 1960. תחילה התנדב לנח"ל ואחר כן שירת בחיל הצנחנים. לאחר הטירונות השתלם בקורס לחובשים מחלקתיים.

לאחר ששוחרר מהשירות הסדיר הוצב ביחידת מילואים והיה נקרא לתקופות של שירות מילואים וגם השתלם בקורס לחובשי תאג"ד.

בימי מלחמת ששת הימים נמנה עם אנשי סיירת הצנחנים ולחם בקרבות לשחרור ירושלים ובקרבות ברמת הגולן. על השתתפותו במלחמה ב- 1967 הוענק לו "אות מלחמת ששת הימים", לאחר שהשתחרר וחזר לחיים האזרחיים הצטרף לקיבוץ אורים שבנגב. הוא עבד שם בפלחה ובגן הירק, אך בעלי חיים הוסיפו למשוך את לבו והא החל לגדל כלבים ולאלפם.

בשנת 1968 נשא את חברתו סנדרה לאישה וכעבור ארבע שנים עקר מן הקיבוץ למושב בית חנן ושם הקים לו משק ובו פרדס, לול, מטע פקאן ומכוורת גדולה. בלא הרף שקד על שכלול המשק ופיתוחו, ותמיד נמצאו לו סיפורים וחוויות מעיסוקיו הרבים.

גדעון היה נמרץ, בעל יוזמה ומעוף, חבריו אמרו עליו שהיה "מלא רצון להקיף הכל וכמו לחבוק עולם. הוא היה איש המעשה, נכון למלא כל משימה, בשקט ובאמונה, מבלי לשאול שאלות, מבלי להתמרמר ומבלי להשתמט". איש שיחה היה, גלוי לב, ישר דרך ובעל מצפון. הוא היה בן נאמן להוריו, בעל מסור ואב אוהב.

ביום כ' בתשרי תשל"ד (16.10.1973) נפל גדעון בקרב בציר "טרטור-לכסיקון", ליד "החווה הסינית".

בימי המלחמה הראשונים לחם ברמת הגולן. אחרי כן הועבר לחזית הדרום ושם סייע בקירוב גשר הגלילים אל עבר התעלה. כאשר נכנס למתחם של הארמייה השנייה כדי לפרוץ דרך לגשרים, קרבו אל הזחל"ם שלו שני טנקים ופתחו עליו אש חזקה מטווח קרוב. אנשי הזחל"ם השיבו אש ובמהלך הקרב נהרגו כולם וסמל גדעון בתוכם.

תחילה נחשב כנעדר, אך לימים זוהתה גופתו הוא הובא למנוחת עולמים בבית העלמין בקרית שאול. השאיר אחריו אישה ושני בנים, הורים, אח ואחות.

הוריו הוציאו לאור חוברת לזכרו ובה דברים על דמותו, דברי זיכרונות ותצלומים.

בניית אתרים: