תפריט נגישות

סמל ארז יזרעאלי ז"ל

ארז יזרעאלי
בן 20 בנפלו
בן ציפורה ושמואל
נולד במושבת כנרת
בל' בניסן תשי"ג, 15/4/1953
התגורר במושבת כנרת
התגייס ב-פברואר 1972
שרת בחטיבת הצנחנים, חיל רפואה
יחידה: גד' 202
בתפקיד: חובש
נפל בקרב
בי"ח בתשרי תשל"ד, 14/10/1973
במלחמת יום הכיפורים
מקום נפילה: מעבר המיתלה
באזור סיני ותעלת סואץ
מקום קבורה: מושבת כנרת
הותיר: הורים, אח תאום ואחיות

קורות חיים

ארז, בן צפורה ושמואל, נולד ביום ל' בניסן תשי"ג (15.4.1953) במושבה כנרת.

לאחר שלמד שם בבית הספר היסודי "כנרת", סיים את לימודיו בבית הספר המקצועי בקיבוץ אפיקים. ארז היה תלמיד טוב ושקט, שהתעניין במקצועות טכניים ובעיקר במכונאות בתחום החקלאות. הוא לא התבלט בבית הספר ואף לא בחברה, משום אופיו השקט והצנוע, אך תמיד מילא את כל המוטל עליו בנאמנות ובמסירות, גם בלימודים וגם בעבודה.

הוא היה חבר בתנועת "הנוער העובד" והרעיונות שספג שם עוד הוסיפו לתחושת השורשיות ולגאווה על הקשר לאדמה, למושבה ולחינוך לעבודת האדמה, אשר ספגם מאווירת המסורת של בית אבא וסבא. אביו שהיה מעמודי התווך של המושבה כנרת, מייסד ויו"ר המועצה מקומית ומראשוני הפלמ"ח שירת בגדוד הפשיטה של משה דיין; אמו הייתה ממתנדבות המח"ל בחיל האוויר. סבו - ממייסדי כנרת, היה איכר, מלחין ואיש ציבור.

ארז היה ספורטאי טוב והשתתף בקביעות בצליחות הכנרת וכן בצעדות שנערכו באזור. הוא היה צנוע ועיקר מעייניו היה מוקדשים לעבודתו. הוא היה בן נאמן להוריו ומסור למשפחתו. תמיד שש לעזור במשק של הוריו, גם בחופשותיו הקצרות בעת שירותו בצבא, וכבר בנערותו נהג ללכת לישון מדי לילה בלילה אל סבתו, לבל תרגיש עצמה בודדה וגלמודה. למרות שלא נזקק במיוחד לחברה, היה מסור ונאמן לחבריו ונכון תמיד לעזור להם.

ארז גוייס לצה"ל בתחילת פברואר 1972 והתנדב לחיל הצנחנים. לאחר הטירונות ולאחר שעבר קורס צניחה וקורס חובשים קרביים, השתלם בקורס מ"כים חי"ר. אחרי כן הוצב לחיל הרפואה ונשלח ליחידת חיל רגלים בתפקיד חובש קרבי והוענקה לו דרגת רב טוראי. הוא היה חייל ממושמע גם כשהוטל עליו תפקיד שלא הלהיבו. כשהתבקש לצאת לקורס חובשים העדיף אמנם להישאר ביחידת הצנחנים ששירת בה, אך הסכים ללכת ביודעו את חשיבות התפקיד ובהבינו כי זוהי שליחות המפקידה בידיו חיי אדם.

הוא מילא איפוא את תפקידיו במסירות, באהבה ובנאמנות. מפקדו סיפר, כי בזכות תכונות אלו אהבוהו חבריו ומפקדיו. על חלקו בפעילות מבצעית הוענק לו "אות השירות המבצעי".

במלחמת יום הכיפורים השתתף ארז בקרבות הבלימה הקשים נגד המצרים בחזית סיני. בקרב שהתחולל ביום י"ח בתשרי תשל"ד (14.10.1973) כשיחידתו לחמה נגד חטיבת שריון של המצרים, שניסתה לפרוץ בגזרת המיתלה, הגיש ארז עזרה לחברים שנפצעו. על אף האש הכבדה והצפופה, חש לעזרת פצועים בג'יפ, אלא שזה נפגע פגיעה ישירה מאש הטנקים של האוייב וארז נהרג.

הוא הובא למנוחת עולמים בבית העלמין במושבה כנרת. השאיר אחריו הורים, אח תאום ואחיות. לאחר נופלו הועלה לדרגת סמל.

בניית אתרים: