תפריט נגישות

סגן ד''ר יהודה כהן ז"ל

יהודה כהן
בן 27 בנפלו
בן רגינה ויעקב
נולד בירושלים
בו' באלול תרצ"ט, 21/8/1939
התגייס ב-נובמבר 1957
שרת בחיל רפואה
בתפקיד: רופא
נפל בעת מילוי תפקידו
בי"ז באב תשכ"ו, 2/8/1966
מקום קבורה: ירושלים - הר הרצל
אזור: ב, חלקה: 10, שורה: 1, קבר: 5.
הותיר: אשה ובת

קורות חיים

בן יעקב ורגינה. נולד ביום ו' באלול תרצ"ט (21.8.1939) בירושלים. אחרי שסיים את בית הספר היסודי "דרוש ציון" למד בבית הספר התיכון "מעלה" וסיים אותו בהצלחה. בשעה שהתייצב בלשכת הגיוס לצה"ל היו סיבות רפואיות שבגללן שוחרר יהודה משירות, אך הוא התעקש, הפעיל לחץ ואף השתמש בשם אביו שנפל במלחמת הקוממיות כדי שיתקבל, הוא האמין שחובה היא על כל צעיר מישראל לשרת את מדינותו.

גוייס לצה"ל בנומבר 1957 ואחרי שנת שירות אחת ניגש לבחינות הכניסה לפקולטה לרפואה באוניברסיטה העברית בירושלים ועמד בהן- ולשמחתו אז אין גבול, כי לכך נשא את נפשו תמיד. שם התמסר ללימודיו בכל נפשו. מתוך אהבתו לאדם ובנועם הליכותיו קירב כל אדם והתקרב לכל. בשקידה למד עד שסיים את הפקולטה בשנת 1965, ואז ברור היה כי ימשיך את שירותו בצה"ל. בצבא שירת ביחידת המיעוטים והגיע לדרגת סגן. חבריו בכלל- והחיילים בפרט- ראוהו כרופא וכאדם יקר רוח המבין לנפש והנוטע אמון ותקווה לרפואה. שאיפתו היתה לפסיכיאטריה- ושוב, מתוך רצון להתקרב יותר ויותר לאדם, אלא שהעדיף למלא את חובותיו למולדתו ולעמו ורק לאחר מכן תיכנן את ההתמחות במקצוע.

אך תוכניתו לא התממשה, כי ביום י"ז באב תשכ"ו (2.8.1966) נפל בשעת מילוי תפקידו והובא למנוחת עולמים בבית הקברות הצבאי שעל הר הרצל בירושלים. הניח אשה ובת.

בניית אתרים: