תפריט נגישות

סמל נחום אלה ז"ל

נחום אלה
בן 19 בנפלו
בן דליה ומשה
נולד בירושלים
בכ"ח בחשוון תשל"ט, 25/4/1979
התגורר בירושלים
התגייס ב-23.7.1997
שרת בחטיבת גולני, חיל רפואה
יחידה: פלחי"ק
בתפקיד: חובש
נפל בקרב
בכ"ז בחשוון תשנ"ט, 16/11/1998
מקום נפילה: תל-קבעה, ואדי כרוש
באזור לבנון
מקום קבורה: ירושלים - הר הרצל
אזור: ד, חלקה: 9, שורה: 2, קבר: 3.
הותיר: הורים ושלושה אחים קטנים

קורות חיים

נחום נולד בירושלים באפריל 1979, בן בכור לדליה ומשה אלה, אח לדגנית, נועם ונעמה.

את לימודיו החל בבית הספר היסודי במצפה רמון, ועם מעבר המשפחה לירושלים המשיך ללמוד בבית ספר "לוריא". את לימודי חטיבת הביניים והתיכון המשיך בבית הספר "דנמרק" ונמנה בין בוגרי מחזור כ"ז.

נחום התגייס לצבא ביולי 1997 ושירת בחטיבת "גולני".

התכונות שבהן בלטה אישיותו של נחום הן: יושר וכנות, שמחת חיים, מראה נאה, כושר מנהיגות, חריצות, נמרצות והישגיות רבה. נחום נטל על עצמו תפקידים רבים ומילא אותם באחריות ובשלמות.

עוד בטרם גיוסו לצבא ידע להבין מתוך אחריות ובגרות, בחשיבות שבגיוס לצה"ל. בצבא שובץ לפלוגת הקשר של חטיבת גולני. במסלול דרכו בצבא קיבל הכשרות וקורסים כחובש ולוחם, עבר תקופת אימונים וביצע תפקידים מבצעיים בלבנון. נוכחותו של נחום בפלוגה בלטה ביכולת ובכישורים רבים, ביניהם כושר מנהיגות, מיומנות מקצועית כחובש ודוגמא אישית כלוחם וחבר דואג. בתכונות אלה נסך בקרב מפקדיו וחבריו לנשק בטחון, שאפשר לסמוך עליו בכל תפקיד ויועד לצאת לקורס קצינים עם סיום השירות בלבנון ולשמש כמפקד בחטיבה.

נחום נתבקש ע"י מפקדיו להצטרף כחובש מבצעי לצוות ותיק ממנו שביצע משימה במוצב הבופור בלבנון ובמשימות נוספות. בקשה למילוי תפקיד זה ע"י נחום נענתה באמרה: "אם זה מה שצריך לעשות זה מה שאני אעשה". נחום הצטרף לתעסוקה במוצב וחברים מספרים שהתחברותו לכח במוצב הייתה מהירה. מיד עם הגיעו לצוות נוצרו קשרים חמים וידידותיים עם יתר החברים לצוות בזכות אישיותו החביבה והחברותית. בהמשך עם הצטרפות הצוות החדש לצוות הותיק של הפלחי"ק, היה נחום הגורם המלכד והמחבר בין החיילים החדשים והחיילים הותיקים. לקראת האימון המכין לפעילות המבצעית הבאה של הפלחי"ק של גולני.

בצוות הפלחי"ק ראה נחום לא רק יחידה צבאית אשר עוברת מסלול מסויים יחדיו, אלא משפחה בעלת גורל משותף. השתדל ופעל לגיבוש חברתי תוך יצירת מפגשים מחוץ למסגרת הצבאית (טיולים ובילויים משותפים). לקראת יציאת היחידה לתעסוקה מבצעית בלבנון יזם נחום מפגש גיבוש שכל חבריו זוכרים כמפגש הנעים והמרגש ביותר שהיה להם במשך שרותם הצבאי המשותף.

במשך כל תקופת ההכנה לעליה ללבנון, הוכנה היחידה לשרות במוצב "ריחן" ורק ימים ספורים טרם העליה שונתה משימת היחידה משרות במוצב "ריחן" הקדמי לשרות במוצב "תל קבעה".

שינוי המשימה יצר בקרב היחידה אכזבה מסויימת מאחר והמוצב "תל קבעה" נחשב למוצב עורפי והשרות בו "קרבי" פחות משרות במוצב "ריחן".

ואולם עוד בטרם מילאה היחידה שבוע ימים במוצב עת יצאו לבצע משימת תיאום ובדיקת כלים, עלה הכח על מטען צד אשר הופעל מרחוק...

בהתפוצצות המטען נהרג נחום ביחד עם חבריו הקרובים יוסי בן מוחה ורז פרומוביץ ויתר חבריו למשימה נפצעו.



אתר לזכרו: www.yadnahum.co.il.

בניית אתרים: