תפריט נגישות

טוראי שלמה מומה אפשטיין ז"ל

שלמה אפשטיין
בן 26 בנפלו
בן לאה ושמואל
נולד בירושלים
בי"ח באב ת"ש, 22/8/1940
שרת בחטיבת הצנחנים, חיל רפואה
יחידה: גד' 101
בתפקיד: חובש
נפל בקרב
בכ"ז באייר תשכ"ז, 6/6/1967
במלחמת ששת הימים
מקום נפילה: שייח' ג'ראח (בששת הימים)
באזור ירושלים והסביבה
מקום קבורה: ירושלים - הר הרצל
אזור: ב, חלקה: 11, שורה: 14, קבר: 05.
בעל עיטור העוז

קורות חיים

בן שמואל ולאה. נולד ביום י"ח באב ת"ש (22.8.1940) בירושלים, אשר בה מצאה אמו מקלט מחיפה אשר הופצצה בעת מלחמת העולם השנייה.

למד בבית ספר "גאולה" בחיפה ולאחר שסיים בו את לימודיו נכנס לבית הספר העירוני המקצועי אשר בבת גלים ובו למד את מקצוע המכונאות. בימי נעוריו השתייך לתנועת "הצופים".

עד גיל 18 היה גר עם הוריו בחיפה ולאחר מכן היה לחבר בקיבוץ חצרים. עם גרעין "הצופים" יצא לטירונות. שקט ומסור היה ואת שעותיו הפנויות בילה בהאזנה למוסיקה קלאסית ובקריאת ספרים.

עם הגרעין יצא לנח"ל מוצנח, עבר קורס חובשים ושימש כחובש מחלקתי. עם שחרורו משירותו הסדיר חזר לחצרים, עבד כטרקטוריסט, ובשעה שהאחות נעדרה מן המשק מילא הוא את מקומה במרפאה. שלמה ביקש חופשה מיוחדת מהמשק ויצא לעבוד באילת כדי לחסוף כסף לסיור בעולם. "רוצה אני לנסוע, אך איני רוצה שהמשק ישא בהוצאות", הסביר להוריו, אשר גם להם דאג מאוד ותמך בהם בפרנסתם. חיכה בקוצר רוח לצו הקריאה להתייצב לדגל וכשזה לא נתקבל מיהר לגדודו.

בשעה שישב בקרב חבריו בכוננות, גילה להם את מסירותו ודאגתו לכל צרכיהם. ביום כ"ז באייר תשכ"ז (6.6.1967), הוא היום השני לקרבות, נפצע פצעי מוות בקרב על שחרור ירושלים בשכונה האמריקאית. אותה שעה הגן בגופו על אחד הפצועים בפני רסיסי הפגזים.

הובא למנוחת עולמים בבית הקברות הצבאי שעל הר הרצל בירושלים.

על גילוי אומץ לבו, על רוח התנדבותו ועל דבקותו במטרה בחובשו את חבריו הפצועים צוין שלמה לשבח מטעם הרמטכ"ל.

בספר "מאריות גברו" של מפקדת הצנחנים הוקדש לו עמוד במיוחד בו הובאה הביוגרפיה שלו ותיאור הקרב האחרון. כן הוצאה חוברת לזכרו הנושאת את שמו.

בניית אתרים: