תפריט נגישות

סמ"ר בועז שמואל ז"ל

בועז שמואל
בן 21 בנפלו
בן אסתר ומנחם
נולד בירושלים
בכ' בחשוון תשכ"ב, 30/10/1961
התגורר בפתח תקוה
התגייס ב-פברואר 1980
שרת בחטיבת גולני, חיל רפואה
יחידה: גדוד "ברק" (12)
בתפקיד: חובש
נפל בקרב
בט"ו באב תשמ"ב, 4/8/1982
במלחמת שלום הגליל
מקום נפילה: ביירות
באזור לבנון
מקום קבורה: פתח תקוה
חלקה: 3, שורה: 2, קבר: 9.
הותיר: הורים ושלוש אחיות
בעל צל"ש מפקד האוגדה

קורות חיים

בועז בן אסתר ומנחם, נולד בירושלים ביום כ' בחשון תשכ"ב (30.10.1961). בועז גדל והתחנך בחדרה ובפתח-תקוה. הוא למד בבתי-הספר היסודיים "אחד-העם" בחרה ו"עין-גנים" בפתח-תקוה. את לימודי התיכון השלים בועז בבית הספר החקלאי בפרדס חנה.

הוא הצטרף לגרעין נח"ל, אבל לקראת גיוסו לצה"ל עזב את הגרעין והעדיף לשרת ביחידה קרבית סדירה. בועז היה בעל נפש רגישה, אהב את האדם, את האדמה ואת הטבע. שני תחביבים מיוחדים אפיינו אותו; הוא אהב ציפורים ודגים, ואהב לטייל. בגיל צעיר "חרש" בועז את הארץ בסיוריו, הכיר כל מקום, כל ציפור וכל צמח בשמותיהם. הוא אהב לשיר משירי הארץ, ועודד את חבריו להצטרף אליו לשירה. הייתה בו תמימות, שלמות ושלוות-נפש. שעות ארוכות הוא הקדיש לדיג, אך נמנע מלהוציא את הדג מן המים. הדיג שימש לו הזדמנות להתבודדות ולמחשבה. בפברואר 1980 התגייס בועז לצה"ל, שירת בחטיבת גולני ונשלח לקורס חובשים. במאי 1981 הועלה לדרגת רב"ט. הוא המשיך להשתלם במקצועו כחובש, הצטיין בתפקידו הועלה לדרגת סמל ושימש כחובש פלוגתי. במלחמת שלום הגליל היה בועז עם הכוח, שפרץ את מערכי האוייב בלבנון. הוא התקדם במסלול הלחימה, שהובילו עד מבואות ביירות. במלחמה הוכיח בועז את אומץ ליבו ואת נכונותו להקרבה עצמית למען הצלת חיי חיילים שנפגעו מהקרבות. הוא הלך למלחמה מתוך אמונה עמוקה בצדקתה. עם זאת, כחובש קרבי, הוא תהה הרבה על המחיר שהמלחמה תובעת בחיי אדם. חבריו סיפרו עליו, כיצד נשא על כתפיו שעה ארוכה חייל פצוע, תחת אש ארטילרית. ביום ט"ו באב תשמ"ב (4.8.1982) נקלעה יחידתו לאש ארטילרית כבדה של האויב. אחד החיילים נפצע, ובועז רץ לחלצו משדה-האש. פגז של האוייב פגע גם בו, והרגו. הובא למנוחת עולמים בחלקה הצבאית בבית העלמין בפתח-תקוה. בועז השאיר אחריו הורים ושלוש אחיות.

בן 21 בנפלו.

אחרי מותו, הוא צויין לשבח והועלה לדרגת סמ"ר.

שר הביטחון אריאל שרון כתב עליו במכתב תנחומים למשפחתו: "סמל-ראשון בועז שמואל נתן את חייו למען מולדתו. תמיד דאג לחבריו. היה אמיץ, מקצועי מאוד כחובש פלוגתי. חבריו האמינו בו, ונפילתו היוותה מכה קשה לפלוגה".

מפקד יחידתו כתב למשפחתו: "אם ישנו ביטוי נאצל לאהבת מולדת, לחברות עד מוות, לדבקות הנפש ולכל מידות הטוב שבאדם - תשעה קבין הימנו נטל בנכם. בפשטות הליכותיו, בתומו וביושרו הוא גילם את תחושת החיים והווייתם. האם בתכונותיו היה גיבור ? צדיק ? - לא המלים חשובות, אלא התוכן, תוכן אנושי הוביל את בועז למעשי גבורה והקרבה נדירים ונאצלי נפש. וכי נראה אדם, חייל, חובש קרבי המטפל ומפנה פצוע אחר פצוע תחת אש תופת, באומץ ובגבורה, כאילו היה מהלך על רפידי נוצות, בשלווה כזאת ובקריעת-לב שכזו, עד שהוכרע ונפל - כסיום לאקורד המוות. בלא תהייה, בלא התלבטות כלשהי, בפשטות הליכותיו, עשה את אשר עשה. הליכתו מעמנו הותירה יתמות לכם ולחבריו החייבים לו את חייהם".

בניית אתרים: