תפריט נגישות

סמל רפאל ניישטט ז"ל

רפאל ניישטט
בן 21 בנפלו
בן דינה ולזרו
נולד בחיפה
בג' באלול תשכ"ט, 17/8/1969
התגייס ב-ינואר 1988
שרת בחטיבת הנח"ל, חיל רפואה
יחידה: גד' 932
בתפקיד: חובש קרבי
נפל בעת שירותו
בי"ז בטבת תש"נ, 14/1/1990
מקום נפילה: כביש עכו-כרמיאל
באזור חיפה, כרמל וגליל מערבי
מקום קבורה: חיפה
אזור: ג, חלקה: 2, שורה: 6, קבר: 5.
הותיר: הורים, שלושה אחים ואחות

קורות חיים

בן דינה ולזרו. נולד ביום ג' באלול תשכ"ט (17.8.1969) בחיפה. בן משותף יחיד להוריו. גדל והתחנך בעיר הולדתו. למד בבית-הספר ע"ש דוד ילין, המשיך ללמוד בבית-הספר התיכון-העירוני ה' וסיים את לימודיו התיכוניים בחטיבה העליונה בבית-הספר 'ויצו'.

הוא אהב את הים ואת הפעילות הספורטיבית הקשורה בו. מגיל צעיר מאוד השתתף במשחים ובמשחקי כדור מים ועסק בגלשנות-מים. הוא אף השתתף בקורס הכשרה למצילים ושימש כמציל חובב בבריכת 'מכבי'.

בנערותו היה שוחר צדק חברתי, חובב טבע ושאף לחיות בקיבוץ. היה חבר בתנועת 'השומר הצעיר' ופעל ב'קן הכרמל'. לצד עיסוקיו האינטנסיביים בתנועת הנוער ובספורט ימי, מצא דרך להקדיש מזמנו לעיסוקים מוזיקליים. היה אספן נלהב של תקליטים מסוגים שונים והחזיק ברשותו שירי מחאה, מוזיקה קלאסית וג'אז.

רפאל התגייס לצה"ל בינואר 1988 ובמסגרת גרעין הנח"ל שהשתייך אליו יצא לקורס חובשים קרביים. לאחר סיום הקורס שימש כחובש קרבי.

הוא נפל בעת שירותו ביום י"ז טבת תש"ן (14.1.1990) סמוך לקיבוץ כישור בכביש עכו-כרמיאל והובא למנוחת-עולמים בבית-העלמין הצבאי בחיפה. הותיר אחריו הורים, שלושה אחים - מיכאל, יהושע ודוד ואחות - סילביה.

במכתב תנחומים למשפחה השכולה כתב מפקדו על יכולתו המקצועית של רפי באימונים, בניווטים ובמתן הטיפול הרפואי הדרוש. כמו-כן ציין במיוחד את רמתו המוסרית הגבוהה בעת שירותו בשטחים.

בניית אתרים: