תפריט נגישות

סמ"ר איתן-צבי פלונסקי ז"ל

דורון עמיר (נובמבר 89 - יולי 92)

דבר המפקד

אלבום תמונות

ביוני 1999 סיימתי את שירותי בחיל-האוויר, ואין ספק שהפרק המעניין והמחנה בשרות היה הפיקוד על טייסת עליה קיבלתי פיקוד ב-16/11/89.
הטייסת, (צפעים ולהטוטים), עסקה באותה תקופה בהרבה פעילות מבצעית: גף בירנית, תקיפות מהים והרבה פעילות נגד גלשונים וסירות. בלילה תקפנו לאור הנרה עצמית, (רקטות הנרה), והפליר ("מרקחה"), היה עדיין בפיתוח.
המסוקים - בקיץ 1990 נפרדנו מה"להטוט", ולהטוטי התקיפה והסיור עברו לבי"ס לטיסה למגמת מסק"ר החדשה. הצפע עבר שינוי מהפכני, ובדיוק ביום שבו חיל-האוויר קלט את ה"פתן", אנחנו חנכנו את האמל"ח החדש. פעמיים כבו בטיסה מנועי הצפע, ולשמחתנו בשתיהן הונחתו המסוקים במקצועיות, עם נזקים מועטים וללא נפגעים.
פעילות מבצעית - אין ספק שההנאה הגדולה ביותר בפיקוד על הטייסת היא הפעילות המבצעית הרבה: תקיפות בלבנון, (מעבר לתקיפות מהגובה), אירוע סירת המחבלים בחוף ניצנים שבו אנחנו מצטרפים ל-161, הזנקות כמעט בכל לילה ל"מטרות" בים מול אשדוד, וכמובן השיא בתחילת 1991 - "מלחמת-המפרץ": הכנת הפקודה, תדריכים, טיסות מודל בלילות ארוכים, ותקופת המתנה שבה כולנו מרוכזים בטייסת במשך מספר ימים, יושבים במועון סביב נחמיה דגן ושותים בצמא את סיפוריו על מלחמת יום-הכיפורים. ב"נחש-צפע" הידוע המראנו ל"תיבה", ואח"כ הבנו שעדיף לרוץ למגדל ולצפות בסקאדים נופלים על ת"א...
האנשים - לראות את הגף הטכני מוציא צפעים בהזנקה בלילות, עובד עם מסכות אב"כ במלחמת המפרץ, את הטייסים בתדריכים, רצים בהזנקות, משתוללים במסיבות, לשמוע את הקולות הכל כך מוכרים בקשר - זוהי טייסת 160, וההנאה הגדולה בפיקוד היא לעבוד עם אנשים שאתה נהנה בחברתם יום-יום.
החברים שאינם - אני חייב להזכיר כאן את המשפחות הנפלאות של יוסי ועמי, של ציון ושל רון יהודה שהייתי מפקדו. רון יצא הביתה לאחר תורנות בבירנית ונהרג בדרך בתאונת דרכים.

דורון עמיר

בניית אתרים: