תפריט נגישות

סמ"ר צחי קרייפס ז"ל

רשימות לזכרו

צחי שלנו / המשפחה

צחי שלנו

היה לנו בן לתפארת, חבר מדהים.
אבדנו בן שכל כך אהבנו,
אבדנו חבר שאהב את כולם וכולם אהבו אותו,
חבר שידע לתת מעצמו המון.

צחי שלנו,
התינוק, הילד, הנער, המתבגר והחייל הכי נהדר בעולם.
ה"חמד" שלנו ושל כולם.
המילה חמד היא כל כך צחי וכולם ידעו למי מתכוונים כאשר קוראים בשם זה. מילה כל כך פשוטה ואמיתית שפשוט שיקפה אותו, והיה לי כל כך כיף להגיד אותה.
אנחנו משפחה מאושרת שחיה את חייה בצניעות עם המון אהבה ופשטות, שרק רצינו בריאות, אושר, שמחת חיים, חוזק פנימי וחיצוני, וכל זאת שאבנו מילדינו הנפלאים.

ביום שבת ה- 12.8.06, בשעה 15:30, הגיעו מקצין העיר לביתנו ובישרו לנו את הנורא מכל - צחי נהרג בלבנון. עולמנו נשבר, חרב, בור עמוק נפער בלבנו, פצע מדמם שלא מפסיק לכאוב, כאב עמוק שחודר לנשמה, עושה סדקים בכל דבר שלם.
אהובנו היקר נדם.
אתה רק בן 20. גם בחייך הקצרים הצלחנו ללמוד ולהבין מהן יכולותיך, מהו לבך הטוב והרחב שידע להעניק ולתת כל כך הרבה מעצמו, לכל מי שצריך.
חוש ההומור הנהדר שלך, עם החיקויים המדוייקים והמצחיקים, שתמיד היו במוקד כל מפגש של החבר'ה.

ילדותך היתה נהדרת, אהבת את החיים. כבר כתינוק היית כל כך נוח וטוב, חייכן שכזה וגם בכיין. הבכי היה לפיתוח הריאות, שבעתיד תהיה החזק מכולם.
כבר כילד כולם נמשכו אליך ורצו לשחק איתך ולהיות לצידך. היית שובב אך עם לב זהב.
כאשר עברת לבית הספר קצת דאגנו כיצד תסתדר עם הילקוט הכבד והמבולגן שלך, ובלבי אמרתי: "איך תסתדר בצבא עם בלגן שכזה?"
את שיעורי הבית היית עושה שתי דקות לפני שהאוטובוס היה מגיע, ככה ליד שולחן האוכל בחדר האוכל. זורק את כל תכולת התיק על הרצפה ומהר מהר רושם משהו על נייר ריק שמצאת. המורות בבית הספר סיפרו לנו שאת העבודות בכיתה היית נוהג לעשות על הרצפה, והיה ידוע שלצחי מותר - כי רק כך העבודות נעשו. גם בבית היית עושה את השיעורים בשכיבה על הרצפה, מין מנהג שסיגלת לעצמך והיה ייחודי לך.
אפשר לומר שבבית הספר חיי החברה הם אלו שהיו חשובים לך. יצרת קשרים רבים והיו לך המון חברים, פשוט אהבת אנשים והיתה לך רגישות לכולם.
כך התבגרת לנגד עינינו - טהור, חזק, תמים, שובב ורגיש - הכל נראה כל כך מבטיח להמשך חיים ארוכים וטובים.
בהגיעך לחטיבה העליונה הרגשנו בהתבגרותך האמיתית: הלימודים לבגרות, המסע לפולין, והחברויות הרבות שיצרת עם חבריך מכל הסביבה - הכל בתום לב, כל כך אמיתי ופשוט. היית מעין מגנט שנמשכים אליו. נהנינו לראות את כל החבר'ה החזקים, החסונים, היפים שמחזקים ומתחזקים אחד מהשני.
בגמר הלימודים התקבלת לעבודה בענף המדגה, מקום שצעירים רבים רצו להשתלב בו. גם שם מיד התחברת לחבורה הנהדרת. אהבת את העבודה ונהנית מכל רגע שנמצאת עם העובדים בענף.

בנובמבר 2004 התגייסת לצבא. היית מבסוט, קיבלת את מה שרצית - פלס"ר נח"ל, קורס חובשים וסיום המסלול. אהבת את הצבא והחיילים אהבו אותך. היית חייל למופת. חזק שכזה. לכל משימה שנדרשת התייצבת בשמחה ומיד, עוד לפני שניתנה הפקודה. ממש חייל לדוגמא.
לאורך השרות הצבאי היינו מאוד גאים בך, ליווינו אותך לאורך המסלול שבחרת. האזנו לסיפורים שלך שסיפרת כאשר היית מגיע הביתה. חיכינו לך כל יום שישי כי פשוט הארת את הבית כאשר הגעת, נוכחותך עטפה אותנו בהמון אהבה וגאווה.
היית לנו אור בבית, חבר, בדרן, רקדן, זמר, מספר סיפורים, שובב, תמים, תמיד עוזר, אופטימי, מין יהלום שמשתבח עם הזמן - פשוט עולם ומלואו. מה עוד אפשר לבקש?

חבריך מהצבא סיפרו לנו עליך ואת כל הסיפורים נשמור בליבנו. החיילים סיפרו איזה חבר טוב היית, חבר הכי טוב של כל אחד מהם. עכשיו חבריך מהיחידה מחזירים לנו את אהבתם אליך, מבקרים, מתקשרים, מחבקים, תומכים. משאירים המון תמונות נפלאות שהן זיכרון נפלא ומרגש. חבריך מחזקים אותנו בימים הקשים האלה שאנו עוברים.
גם החברים מתקופת בית הספר, מהסביבה הקרובה והרחוקה, כל מי שהכיר אותך, כולם נהיו לחבורה אחת גדולה ותומכת. ידענו כמה אהבת אותם גם כן.

אנחנו, ההורים והאחיות, ידענו איזה אוצר גדול יש לנו, איזה קסם של ילד, אך עם מותך נתגלתה לעינינו תמונה עצומה וחזקה של כל כך הרבה אנשים אוהבים ותומכים. כמה חברים היו לך וכמה אוהבים, משכבות גיל שונות וממקומות שונים, חבר'ה צעירים ומקסימים שהתברכנו בהם.

כל הנאמר כאן הוא קטן לעומת המציאות שנגלתה לנו ועל כך תבורכו בהמון תודה ואהבה.
לכם, החברים הטובים שלנו ושל צחי, בני הכיתות של כולנו, השכנים, העובדים, כלל האוכלוסיה הצעירה והבוגרת, לכולכם נתונה אהבתנו ותודתנו הגדולה. התמיכה של כולכם תחזק אותנו להמשך.
צחי באהבת החיים שלו אהב את כולם ונתן מעצמו כל כך הרבה, וכך גם אנו נמשיך את דרכו באהבת החיים, אהבת האנשים. אמנם עם פצע עמוק וכואב נורא בלב, אבל בעזרת כולכם נמשיך, כדי שנוכל לספר איזה ילד נהדר היה לנו ולהתגאות בפרח שלנו.
צחי, אתה תישאר בליבנו לעולמים, צעיר, יפה, מתוק וטוב - פשוט "חמד" שלנו.

בניית אתרים: