תפריט נגישות

סמ"ר אלון אברהמי ז"ל

רשימות לזכרו

כותבים על אלון

אלבום תמונות

הרמטכ"ל, רב-אלוף, משה יעלון, כותב למשפחה: "אלון שירת כלוחם חיל-הרגלים בגדוד 'שמשון' שבחטיבת 'הגפן' של עוצבת 'שועלי הדרום', אשר בפיקוד הדרום. אלון תואר כחייל למופת, לוחם מעולה ובעל תושיה. אלון האמין בצדקת הדרך ושירת ביחידתו באהבה. מפקדיו וחבריו של אלון מספרים כי זכו לשרת עם אדם פיקח וחייכן, אשר ערכי אהבת האדם והעזרה לזולת הנחו אותו בכל מעשיו".

מפקד היחידה, סא"ל אודי, כותב: "אלון שירת כחובש קרבי וביצע את תפקידו היטב. הוא שיקף בדמותו אחריות, מקצועיות, ובעיקר דאגה לשלומם וחייהם של אחרים ועל כך זכה להערכה רבה. מהיכרותי עם אלון ועם חבריו, למדתי כי היה חבר טוב, רגיש, וניחן בשמחת חיים וברוח חיובית שכה איפיינו אותו. מעלותיו אלה היו והינן מושא לחיקוי בקרב חבריו. החברויות שיצר סביבו הינן עדות מוחשית לאהבה הגדולה שכולם רחשו לו. אלון אהב את הפלוגה בה שירת, ושאב את כוחו מהשורשים הטמונים בחינוך ובערכים שהוקנו לו בביתכם".

מפקד הפלוגה, יאשיהו סטיוארט, כותב למשפחה: "אני שירתתי כמ"פ לאלון ז"ל במשך כל המסלול וכשנה כמ"פ פלחו"ד; בסך-הכל היה לי הכבוד לפקד על לוחם, אדם עם שמחת חיים מיוחדת אשר קרנה על סביבתו, דאגת-תמיד לחברו תכונות וערכים אשר גדל והתחנך עליהם מביתו והביא עימו לצבא וניסה לפתח כאשר יצא לקורס חובשים, לא כדי לקדם את עצמו, אלא כדי לעזור לחבר או לאדם במצוקה, דבר שאני מאמין בכל ליבי שהיה בראש מעייניו כאשר יצא מהמגורים באותו יום אפל. השתחררתי כחודשיים לפני שנהרג בנצרים והתחלתי לטייל באירופה ובארצות-הברית, בה אני שוהה כרגע... למרות היותי רחוק מהבית, אין זה אומר שברצוני לשכוח, אלא ההיפך הוא הנכון. זיכרו יהיה עימי לנצח".

מתוך דברים שכתבו מורותיו של אלון בפורום שנערך לזיכרו באתר האינטרנט של תיכון "אורט סינגלובסקי":
מורתו נאווה, כותבת: "היום לפנות בוקר נהרג בוגר בית-ספרנו אלון אברהמי ז"ל. אמר עליו חברו עמיחי גולדשטיין כי 'כשמו כן הוא. גבוה, רחב וקשור לארץ ישראל'. ואכן הדברים כה מתאימים לאלון. יהי זיכרו ברוך".

כותבת המחנכת של אלון, יולנדה: "הייתי המחנכת של אלון במשך 3 שנות לימודיו בחטיבה. אלון היה תלמיד שלא שוכחים, גם אחרי שמלמדים מאות תלמידים. הוא היה תלמיד חכם ומבריק, זה שתמיד ידע את התשובה הנכונה אפילו בטרם סיימתי לנסח את השאלה... הוא בלט ביושרו, בכנותו וביחסי החברות הטובים שהיו לו, וכמובן בעיניו המקסימות... בספר המחזור של כיתה ט' נכתב על אלון, בין השאר, כי 'לעולם לא תמצא את אלון עצוב' אבל אנחנו עצובים נורא, נורא נורא..."

מורתו ללשון, דבורה הרפז, כותבת: "קשה ביותר לכתוב על תלמיד בלשון עבר, ובמיוחד על תלמיד מלא חיים כפי שהיית. במשך השנה שלימדתי אותך לשון הוכחת שבני נוער בגילך הם מלאי פעילות, רצון לבלות ובעיקר - למצות את הכל. כשרונך הרב בתחום ההוראה שלי הפליא אותי מחדש כל פעם".

בניית אתרים: