תפריט נגישות

רב"ט אורי לבוביץ ז"ל

שרותי הבריאות

שרותי הבריאות

אלה תולדות המרפאה - צוות האחיות

עם עליית 17 המשפחות הראשונות לישוב, במאי 1977, לא היו שירותי מרפאה מסודרים, עד שקופ"ח הכללית נכנסה בספטמבר 77'.
מחודש מאי ועד ספטמבר לא היה רופא אלא אחות (רחל אייזנברג) בלבד, שבשעת הצורך עזרה לתושבים.
פצעים, כאבים, עקיצות עקרבים, שאז היו לרוב, הגיעו לאחות. פעם בחודש לערך הגיע חבר גרעין רופא - ד"ר ארליך ז"ל - ובבניין המשטרה, על שולחן, נבדקו החולים.
הפנייה של ניסן, כראש הוועד, למנהלי קופות-החולים השונות, לא נשאה פרי; אף אחת מהן לא הסכימה להתחיל במתן שירותים, עקב מס' התושבים הקטן. קופ"ח הכללית התחילה במתן שירות לתושבים כולם, ללא התנאת תנאים (לפי הסכם שהיה בין הקופות), בספטמבר 77', כשבישוב התגוררו כבר כ-40 משפחות. בשלב הראשון, המרפאה תפקדה ע"י אחות כל יום במשך שעה, ורופאה שהגיעה מפ"ת (ד"ר הר-זהב) פעמיים בשבוע.
המרפאה היתה ממוקמת באשקובית קטנה.
בשלב מאוחר יותר, כשד"ר איין כהן עלה לישוב כרופא המקום, תפקדה עדיין המרפאה באותה מתכונת, וכך נמשך הדבר גם אחרי ספטמבר 79', כשנוספו לישוב עוד 60 משפחות.
שעות הקבלה של ד"ר איין כהן היו מדי יום בשעות 08:30-07:30 בבוקר (לפני עבודתו בביה"ח), וחדר ההמתנה, בגשם ובשמש, עם תינוקות ובלעדיהם, היה מדרגות של סוכנות הדואר, שלא שינו את צורתן מאז ועד היום. ההתמחות העיקרית של איין באותה שנה היתה בהפשטת בזק של תינוקות, בעוד האימהות ההמומות אוספות את הכפתורים מהרצפה.
וכיום... כעבור י"ח שנים:
קיימות באלקנה שלוש מרפאות קופות-חולים:
א. קופ"ח מכבי ומאוחדת נמצאות במרפאה של ד"ר איין כהן בביתו. המרפאה פתוחה ארבע פעמים בשבוע, ומשרתת ציבור של כ-500 נפש, מהן תושבים מחוץ לאלקנה.
ב. קופ"ח הכללית נמצאת במבנה במרכז המסחרי, וכוללת תחנה לבריאות המשפחה. סה"כ מטופלים - כ-1300 נפש.
ג. קופ"ח לאומית נפתחה בישוב בדצמבר 1994 ומהווה מרפאה מרכזית לאזור כולו. משרתת כ-1300 נפש מאלקנה, משערי-תקוה, מאורנית, מעץ-אפרים ועוד.

מתוך: אלקנה, סיפורו של ישוב

בניית אתרים: