תפריט נגישות

רב"ט אורי לבוביץ ז"ל

מילר חשובה - יקיר העיר לשנת תשנ"ה (1995)

מילר חשובה

אלבום תמונות

נולדה בטבריה, דור שביעי בארץ להורים ילידי טבריה וצפת. הגיעה לנתניה בגיל 8, בשנת 1931, עם משפחתה, שהיתה המשפחה העירונית הראשונה בנתניה, לאחר שנענתה לקריאת המוסדות המיישבים והצטרפה לתנועה "מן העיר אל הכפר". אבי המשפחה חיסל את עסקיו בחיפה ועקר לנתניה במטרה להפוך לחקלאי במושבת הפרדסים שזה מקרוב נוסדה.
בילדותה למדה בבית-ספר "ביאליק", וסיימה את לימודיה במחזור ב' של בית-הספר. עם ציון יובל בית-ספר "ביאליק" הוכתרה, יחד עם בני המחזורים הראשונים, כיקירת בית-ספר "ביאליק". בתקופת לימודיה לקחה חלק פעיל בפעילויות הקהילתיות והחברתיות של המושבה דאז, ושימשה כחברת המערכת של בטאון בית-הספר.
מגיל 14 פעלה בארגון "ההגנה" בפלוגת האיתות והיתה ממונה על עמדת התצפית המרכזית, במרכז המושבה, מתחת לאפה של המשטרה הבריטית. כחברה בפלוגת האיתות נטלה חלק פעיל בהורדת מעפילים בחוף נתניה, במסגרת - עליה ב'. פעולתה במסגרת אירגון "ההגנה" נמשכה עד קום המדינה. על פעלה זה קיבלה את עיטור לוחמי המדינה - על"ה.
בשנת 1944 הצטרפה להסתדרות הכללית יחד עם בעלה משה ז"ל, שהגיע כמעפיל בעליה ב' שנקראה אז בפי הבריטים "עליה בלתי ליגאלית". פעלה כמתנדבת במסגרת הפעילויות של אירגון אימהות עובדות דאז, וממשיכה עד עצם היום הזה כחברת המזכירות של סניף נעמ"ת בנתניה.
משנת 1949 ועד 1986, במשך כ-37 שנים כיהנה כעובדת עיריית נתניה, עד שפרשה לגימלאות מתפקיד מנהלת מחלקה באגף כח אדם. מאז פרישתה לגימלאות, ממשיכה לשמש כיועצת בענייני עובדים באירגון עובדי עיריית נתניה, פעילה במסגרת אירגון גימלאי העירייה וחברת מרכז ארגון הגימלאים בישראל בסניף נתניה.
ב-20 השנים האחרונות מתנדבת במסגרת האגודה למלחמה בסרטן וחברה בוועדה הסוציאלית של הנהלת הסניף בנתניה. על פעולה זה עוטרה בשנת 1988 באות המתנדב על ידי ראש העיר.
כמו כן הינה חברת מזכירות ותיקי התנועה במפלגת העבודה ולוקחת עד היום חלק בכל שטחי הפעילות של התנועה. בשנת 1992 עוטרה בתואר "יקיר ההסתדרות" לאות הוקרה על פעולותיה בהן היא ממשיכה ללא לאות לרווחת הקהילה.
בנתניה הקימה משפחה ענפה הכוללת בנים, נכדים ונינים, שכולם אזרחי העיר.

בניית אתרים: