תפריט נגישות

רב"ט אורי לבוביץ ז"ל

מגרש מכבי

מגרש מכבי

אלבום תמונות

עיקרו של הספורט במושבה היה הכדורגל. הדבר חייב הקמת מגרש תקין וקבוע לקבוצה. אגודת מכבי התגייסה לנושא ורכשה מידה משה קוברסקי ויוסף פלדמן חלקות פרדס קטנות ושטח אקליפטוסים של בירמן - בסך הכל 12 דונם. כל חברי מכבי התגייסו להכשרת המגרש בהתנדבות. החברים וכלי העבודה שברשותם התייצבו במגרש ועבדו. חפרו והעמיקו סביב גזעי האקליפטוסים וההדרים, קיצצו וניסרו בשורשים, וניקו את השטח.
היה זה יום חג ושמחה למושבה כולה ולחברי מכבי בפרט, כשלפניהם השתרע מגרש מלבני, חלק, שערים קבועים בו, וסגורים ברשת כחוק, מגרש שאדמתו קשה ומהודקת ומאפשרת דיוק ותחכום. המגרש המסודר והנאה נתן תנופה ליכולת הקבוצה. כמה שנים לאחר מכן, בשנת 1933 קבעה ההתאחדות לכדורגל מידות מינימום למגרש חוקי לקבוצות בליגה הבכירה. מגרש מכבי לא עמד בקריטריונים הנדרשים, והיה כורח להגדילו. אגודת מכבי התגייסה בשנית, ורכשה שטח של ארבעה דונמים שגבל במגרש, וגם להכשרתו של שטח זה התגייסו חברי מכבי על ציודם.
עם הכשרת השטח הנוסף ויישורו, הפך המגרש למעין איצטדיון. המגרש הפך חוקי במידותיו, ואף הותיר מקום למגרש כדורגל ובור קפיצה, ולאורך גבולו המזרחי היה מסלול ריצה. בכך ריכז המגרש את פעולות הספורט של אגודת מכבי.

(אבנר כהנוב, שאו נס ציונה)

בניית אתרים: