תפריט נגישות

רב"ט דב שדה ז"ל

קו"ח מתוך ספר "יזכור" בהוצאת משהב"ט


דב שדה בן ויקטור וסיידי פילד (Field) נולד ביום ט' בשבט תרצ"ד
25.1.34 באנגליה, בשם ברנרד סידני. אביו נולד באנגליה להורים מהגרים מרוסיה. אמו נולדה בסקוטלנד, בת למגורשי ספרד. דב היה הבן הבכור למשפחה ממעמד הפועלים בעיר התעשיה לידס. בהיותו נער בן 14 הכריח אותו אביו לצאת לעבוד במקצוע החייטות שהיה מקצוע שעבר מאב לבנו במשפחה במשך דורות. אמו סיידי היתה אישה מוכשרת ביותר בעיקר בתחום הציור, היא אף קיבלה מילגה כדי ללמוד באוניברסיטה, אך עקב המצב הקשה בבית נאלצה לוותר על קידום כשרונותיה. ברנרד סידני שעברת את שמו לדב בעקבות משנתו של דוד בן גוריון, היה ילד בעל כישרונות רבים, הוא ירש את כישרון המוסיקה מאביו ואת כישרון הציור מאמו. בהיותו נער הצטרף דב לתנועת הצופים ובהיותו בן 16, חדור אמונה ולהט ציוני עבר לתנועת השומר הצעיר במטרה להגשים את רעיון בנית הארץ והקמת מדינה יהודית סוציליסטית עצמאית.
בשנת 1952 בהיותו בן 18 עלה לארץ עם גרעין של התנועה החלוצית להכשרה בקיבוץ עין החורש ולאחר מכן התיישב בקיבוץ זיקים.
בשנת 54' התגייס לצה"ל עם הגרעין האנגלי אליו השתייך ושרת שם שלש שנים בחיל הנח"ל. תוך כדי שרותו הצבאי, נישא לבחירת ליבו הייזל שעברתה את שמה לאורנה, אותה הכיר עוד בימי פעילותם המשותפת בתנועת הנוער השומר הצעיר באנגליה.
בשנים הבאות עבד כרפתן בקיבוץ ובשעותיו הפנויות אהב לעסוק בתחומי אמנות רבים ומגוונים. הוא שר במקהלת הקיבוץ, ניגן על חליל צד וצייר בצבעי מים את הנופים סביבו. בשנת 56' נולד בנו הבכור אהוד וב-1960 - בנו השני אילן.
בשנת 1962 החליטו בני הזוג לעזוב את הקיבוץ ועברו עם ילדיהם לישוב הקטן והנידח דאז, רמת השרון. דב נרשם לקורס הטבחים הראשון בארץ שהתקיים במלון תדמור בהרצליה. הוא סיים את הקורס בהצטיינות ונשלח להשתלמות רביי-טבחים (שפים) באנגליה. לאחר חזרתו ארצה עבד כ"שף" בבית מלון 'אוויה' שליד שדה התעופה בן גוריון. בשנת 1965 נולדה ביתו נירית.
עם פרוץ מלחמת ששת הימים נקרא לשרות בחטיבת גבעתי ולאחר המלחמה המשיך לשרת כחובש קרבי במילואים.
בשנת 68', בתקופת מלחמת ההתשה, בעת שירות מילואים בבקעת הירדן ביום 4.12.68 נהרג דב שדה בזמן סיור מבצעי ליד כפר רופין.

בניית אתרים: