תפריט נגישות

רב"ט ראאד חירבאוי ז"ל

ירכא

ירכא

אלבום תמונות

כפר עתיק ביותר, השוכן בראש ובמדרון של הר בגובה 340 מ' ומשקיף על כל האזור כולל העיר עכו, מפרץ חיפה, הר הכרמל והים התיכון. מקורו של השם ירקא משמו של חושי הארקי, אחד מיועציו של דוד המלך אשר התגורר בקרבת מקום. הכפר מוזכר בכתביו של רבי חיים בן עטר אשר כתב בספרו משנת 1742: הלכנו לכפר קטן בשם ארקא ושם נמצא קברו של חושי הארקי.
הדרוזים חיים בו ברציפות מאז כינון הדת הדרוזית בתחילת המאה האחת עשרה. בשנת 1959 הוקמה מועצה מקומית ראשונה שהצליחה במשך השנים לפתת את הכפר ליישוב תעשייתי ומסחרי מפותח ביותר. בכפר פעלו מספר יזמים מקומיים והקימו תעשייה מפוארת. כיום נחשב הכפר אחד המפותחים ביותר בישובי הגליל. יש בו שלוב מעניין של תעשייה, מסחר וקבלת פנים לבבית לאורח ולקונה מבחוץ.
מספר תושביו מגיע לכ-13,000 תושבים כולם דרוזיים. בכפר זה התגורר הנציג השני בראשות הרוחנית הדרוזית שיך כמאל מעדי ז"ל. חי בו כיום חבר הכנסת הדרוזי הראשון וסגן השר הדרוזי הראשון שייך ג'בר מועדי הנחשב למנהיג הבכיר של העדה הדרוזית בישראל. הוא כהן כחבר כנסת במשך 29 שנים והיה סגן שר ראשון מקרב העדה הדרוזית, וכן מר יוסף מולא, ראש המועצה המקומית הראשון, שיך מחמד מעדי, חבר הראשות הרותנית וחבר המועצה הדתית הדרוזית, מר מחמד רמאל, חלוץ תעשיית הטקסטיל בכפר ומשפחת קדמני אשר הקימה תעשיית פלדה. ראש המועצה המקומית כיום הוא מר והיב חביש. בכפר קיימים מספר מקומות קדושים.

בניית אתרים: