תפריט נגישות

סמ"ר איתן-צבי פלונסקי ז"ל

שמעיה אביאלי (יולי 94 - יולי 96)

דבר המפקד

אלבום תמונות

תחילת דרכי במערך המסק"ר החלה באפריל 82 בטייסת 160.
ביולי 1994 נסגר מעגל ולאחר סבב בכל טייסות המסק"ר-161, 190, 113 שבתי לטייסת 160 כמפקד.
תקופה זו, קיץ-1994 קיץ 1996, התאפיינה בראש בראשונה בפעילות אינטינסיבית בדרום לבנון: במסגרת הגף בבירנית, הכוננות בבח"א 30 וכן בתגבורים רבים.
גולת הכותרת של פעילות זו היתה מבצע "ענבי זעם", אשר בוצע באפריל 1996, ובו הופעל עמיעד באופן מלא, הטייסת לחמה סה"כ שבעה עשר יום והגיעה לתוצאות מרשימות.
ביצוע של 64 גיחות בהן נורה חימוש.
כמות של 324 גיחות.
ירי של - 120 טילים.
בכל שלושת הפרמטרים תוצאותינו הינן המרביות במערך מסוקי הקרב.
הישגים אלו הינם תוצאה של עבודה ואימונים ארוכים שהחלו בתחילת ימי הטייסת, בקליטת מערכת רשפים וביצוע תחקור ויישום מכל אירוע, קטן כגדול.
האימונים בנושא בט"ש, הפעילויות בלבנון, התחקור, ההדרכה והיישום, יחד עם ניהול הטייסת בעמיעד ע"י מנהלינו המבצעיים בסיוע קצינת המבצעים, הביאו לתוצאות יפות אלו. תוצאות אלו הושגו בעזרת שמישות מעולה של מטוסינו ומערכות הנשק. מדיניות האחזקה הוכיחה עצמה כנכונה - מטוס עם תקלה מורכבת חוזר הביתה.
ביום העצמאות תשמ"ו, תוך כדי מבצע ענבי זעם, הצליחה הטייסת לנצח את קבוצת הכדורסל של ניר צבי במשחק המסורתי לזכרו של - עמיחי ספקטור.
ניצחון היסטורי - ראשון לאחר שלוש עשרה שנה.
מאפיין שני בתקופה זו - סגירתה של טייסת 190 להטוט.
סגירתה של 190 הביאה לנו טייסים ונווטים להסבה והכשרה בכל המגזרים - סדיר, הצ"ח ומילואים. בעקבות זאת בחלק ניכר מהזמן עסקנו בהסבות והכשרות ובינואר 96 נפתח קא"מ מסוקי קרב טייסת לאחר שנה בטייסת האחות - 161.
קליטת צוותי אויר מטייסת 190 להטוט הביאה לצורך של גריעת טייסים על מנת להשאר על יחס טייס - מטוס אשר יאפשר אימון כל צוותי האויר.
בחלק מן המקרים תהליך הפרידה אינו קל ויש לעשותו עם הלוחמים ולבנות יחד עמם את תהליך הפסקת הטיסות. בתקופה זו נפרדנו מלוחמים אשר טיסותיהם הופסקו עקב צרכינו המבצעיים ויכולות האימון ולא בעקבות רמה מתחת לרף.
בטייסת 160, שהינה הטייסת הראשונה עליה פיקדתי ולמעשה תפקיד פיקודי משמעותי ראשון, גיליתי את חשיבות המשאב העיקרי - האדם.
האדם הוא מקור כוחנו. הלוחמים, אנשי צוות הקרקע, הבנות ואנשי כוחות העזר הם אשר עושים את העבודה.
בכל תקופת פיקודי חשתי הזדהות והרתמות לכל משימה ועל כך תודתי.

אתכם תמיד - שמעיה אביאלי.

בניית אתרים: