תפריט נגישות

סמ"ר איתן-צבי פלונסקי ז"ל

עופר נס (יולי 92 - יולי 94)

דבר המפקד

אלבום תמונות

כיצד מסכמים תקופת פיקוד ובפרט על טייסת מבצעית. נשאלת השאלה כיצד מודדים העשייה, ההתקדמות והתרומה!! האם ההתכוננות באמונים מתקדמים, הפעילות המבצעית, ההצטיידות והטמעת אמצעי לחימה או שמה בניית גרעין איכותי ומגובש של לוחמים ותומכיהם הינם המתכון למסגרת לוחמת מצטיינת. כנראה שהדרך הנכונה לקידום טייסת 160 היה שילוב כל הטכניקות.
למזלי, זכיתי לצוות מסייע וטוב של סמ"טים, אנשי צוות אוויר, אנשי אחזקה, מנהלה ותעופה. עמדתי בראש קבוצה של אנשים מצוינים ועסקנו בהתכוננות ומוכנות מבצעית. עבדנו ימים ולילות רבים לשיפור המוכנות ו"בביקורת כשירות מבצעית" זכינו להערכה רבה ולציון "טוב מאוד". בשל העובדה שבתקופת הסבתי ל"צפע" שמשתי כקצין פרוייקט של אתר "עמיעד", היה שמור בליבי יחס מיוחד למקום ולכן נהגנו לפקוד האתר הרבה - בקיץ הלוהט ובחורף הבוצי.
בתחום "אמצעי הלחימה" עסקנו בייצוב ושכלול נושא ה"מחצלת" וקלטנו מערכות ה"רשפים".
בפעילות המבצעית ביצוענו "חינוך ספרטני 5" ליעד 1137 שבעין אל חילווח. פעילות זו הייתה תקיפת ה"רשפים הראשונה בהסטוריה. לקחנו חלק נכבד בפעילות הביטחון השוטף בפעילות יזומה ובשחייה מתמדת ב"בירנית". לבסוף תבענו מן המחבלים "דין וחשבון" במבצע מקיף והשתתפות מסיבית של הטייסת.
בגיבוש המסגרת הלוחמת בחרנו אנשים מצוינים, השקענו בגיבושם החברתי, חינוכם והכשרתם המבצעית. בשנים אלו גדלנו בכמות אנשי צוות האוויר מעבר לנדרש ולכן נאלצנו להשתמש בטכניקת ה"הקפאה". המעשה הלא מקובל, עד ימים אלו, היה קשה ונעשה לצורך הכשרה ושמירת כשירות מיטבית.
בטייסת היו לנו ארבעה דגמי "צפע" - ב'-ה', כאשר שלושת האחרונים (צפעי גדה) זכו לקלוט מערכות ה"מחצלת" וה"רשפים". בשלהי תקופת פיקודי עוטרו כל המטוסים בדמות ה"נחש" בצידי הטייסים. עיטור זה מסייע, עד היום, לזהות ממרחק רב את מסוקי ואנשי טייסת מסוקי הקרב הראשונה של חיל האוויר.

עפר נס.

בניית אתרים: