תפריט נגישות

סא"ל יוסי קורקין ז"ל

יוסי קורקין
בן 33 בנפלו
בן שרה ואריה
נולד בהרצליה
בי"ט בתשרי תשכ"ה, 25/9/1964
התגורר במכמרת
התגייס ב-פברואר 1983
שרת בחיל הים
יחידה: קומנדו הימי
נפל בפעילות מבצעית
בג' באלול תשנ"ז, 5/9/1997
מקום נפילה: אנצריה
באזור לבנון
מקום קבורה: מכמורת
הותיר: הורים, אח ואחות, אשה ובן

קורות חיים

יוסי נולד בכור להוריו שרה ואריק קורקין, ביום 25.9.64 בשעה 16:05 , י"ט תשרי תשכ"ה (חול המועד סוכות), בבית החולים ליולדות בכפר סבא.

יוסי נולד במשקל 3.950 ק"ג, תינוק גדול וחזק, בהיר שיער וירוק עיניים, מרגע הולדתו היה יוסי תינוק נוח ומלא קסם, אשר ידע להעביר לסובבים, ללא מילים, את כל רצונותיו באופן ברור ובהיר.

בהיותו בן 3 עברו הוריו מהרצליה למכמורת, כאן נולדו אחיו-תומר ועינב.

במכמורת שעל שפת הים, נולדו הקשר והאהבה הגדולה של יוסי אל הים. הים היה לו כשפה שניה וטבעית אליו היה קשור ברובד העמוק ביותר.

בשנת 1974 נסעה המשפחה כולה לדרבן שבדרום אפריקה. במהלך 3 השנים בדרום אפריקה, רכש יוסי אהבה גדולה למשחק הראגבי ולגלישת גלים, שני תחומי ספורט אלה, הפכו לחלק בלתי נפרד מחייו, כאשר שותפו לעיסוקים אלה הוא תומר אחיו הצעיר.

עם החזרה למכמורת, המשיך יוסי את לימודיו בביה"ס האזורי בעמק חפר ("רופין"). בתקופה זו גם הדריך במסגרת הפעילות של תנועת המושבים, את קבוצת הגיל של אחותו עינב.

בנוסף לעיסוקו האינטנסיבי בראגבי ובגלישת גלים כמובן עסק בתחומי ספורט נוספים - השתתף בתחרויות טריאתלון (המשלבות שחיה, רכיבה על אופניים וריצה), סקי שלג ו"סנאובורד", סקי מים ועוד. בשאר ענפי הספורט אהב לצפות רבות בטלויזיה.

ליוסי היו תחומי ענין נוספים ומגוונים. אהב קולנוע וקרא ספרים רבים (בעברית ובאנגלית) מסוגים שונים- ספרות היסטורית, גיאוגרפית, ספרות יפה, רבי מכר למיניהם. התעמק בספרות מקצועית מגוונת באמצעותה למד ככל האפשר מכל תחום.

מגיל צעיר מאוד היה יוסי נחוש בדעתו להיות לוחם בקומנדו הימי. תוכניתו להתגייס לשייטת 13 נבעה מאהבתו הגדולה לים וממורשות הקרב של היחידה שעליהן שמע.

בקיץ שבין כתה י"א ל-י"ב עבר בהצלחה קורס גדנ"ע צלילה, כהכנה למימוש חלומו.

בפברואר 1983 התגייס יוסי לקומנדו הימי. עבר בנחישות מסלול לוחם וקורס קצינים והפך לאדם בוגר, רציני ואחראי, לגבר בעל תכונות בולטות של מנהיג. היתה בו פתיחות, סובלנות, יושר, יצירתיות, רוחב אופקים, כושר אילתור ויכולת מדהימה לניתוח מצבים.

תכונות אלה בלטו לצד אהבת האדם והרגישות הרבה לסובבים אותו- חבריו, פקודיו ומפקדיו וכן כאח, בעל ואב ולמשפחתו כולה.

יוסי נהג להציב לעצמו מטרות ואתגרים , ולא שקט עד שהושגו במלואם. היתה בו דבקות עצומה במטרה, שאיפה לשלמות ומצויינות והוא דאג לבצע כל דבר תוך מתן דוגמא אישית אשר הרשימה תמיד את סובביו.

לאחר שמילא תפקיד מפקד צוות ומפקד יחידה, יצא יוסי לחופשה בת שנה וחצי, בה טייל בחו"ל עם איילת חברתו מנעוריו, שהיתה לאהבתו הגדולה.

בשנת 1990 חזר יוסי לחיל הים, עבר מסלול הכשרה ומונה ב-1992 למפקד הסטי"ל "מולדת".

ב- 25.7.91 נשא יוסי לאשה את איילת ויחד בנו את ביתם במכמורת, קשורים למשפחה ולחברים ומבלים במחיצתם בסופי שבוע, חגים וחופשות.

יוסי סיים תפקידו כמפקד סטי"ל וחזר לשייטת כמפקד פלגת הדרכה של הקומנדו הימי.

יוסי השקיע רבות בתקופה זו במבנה הקורס, בתכנים ובעיקר-בחניכים. הוא דאג לשמש תמיד דוגמא אישית, ופעל רבות מעבר לתפקידו. השקיע מחשבה וזמן רב בביצוע שינויים ארגוניים לקידום המצויינות ביחידה, תוך התחשבות והבנה מתמדת לאנשים הסובבים אותו.

בפברואר 1997 מונה יוסי למפקד פלגת לוחמים. בתקופה זו הגיע לשיא אושרו המשפחתי כאשר ב- 25.5.97 נולד בנו נבו, תינוק גדול ומרשים. את אושרו וגאוותו הרבה על בנו הרבה יוסי לחלוק ללא הפסקה עם כל הסובבים אותו ביחידה ובבית. בתקופה זו כמפקד פלגת הלוחמים, השקיע יוסי את מירב זמנו ומרצו בפעילות היחידה. יוסי פיקד על פעולות מבצעיות רבות ומגוונות במהלך שרותו בכלל, ובתפקיד זה בפרט.

בלילה שבין ה-4-5 בספטמבר 1997, במהלך פעילות מבצעית באנצריה שבלבנון, נפל יוסי עם 11 מלוחמי השייטת.

מדינה שלמה בכתה על מיטב בניה שנפלו.

יוסי, אין מילים.

אין נחמה.

הגעגועים אליך, האהבה...

נפילתך כפציעה אנושה לכולנו.

משפחתך וכל אוהביך.

בניית אתרים: