תפריט נגישות

רס"ל חן אנג'ל ז"ל

חן אנג'ל
בן 32 בנפלו
בן דורין ומרדכי
נולד בבת ים
בכ"ה בחשוון תשל"ב, 13/11/1971
התגורר ברמת גן
התגייס ב-28.12.1989
שרת בחיל השריון
יחידה: חט' 844, פלס"ר 5432
נפל בקרב
בח' בסיון תשס"ג, 8/6/2003
מקום נפילה: מחסום ארז
באזור רצועת עזה
מקום קבורה: נס ציונה
הותיר: הורים, אשה - לילך, בן - איתמר, בת - יעל בת-חן, הורים ושתי אחיות - רלי והדר

קורות חיים

בן דורין ומרדכי, נולדביום כ"ה בחשוון תשל"ב (13.11.1971) בבת ים, אח לרחל ולהדר. חן גדל והתחנך בעיר, למד בבית הספר היסודי "יצחק שדה" וסיים בהצטיינות את לימודיו בבית-הספר התיכון "מילטון", במגמת הנדסה ואלקטרוניקה.

חן שכונה בחיבה "חנג'ל" בפי חבריו, היה אדם ענו ושקט, אהב לעזור לזולת וחבב מוזיקה, טיולים בארץ וטבע. בנעוריו היה חבר בתנועת הנוער העובד והלומד ובמסגרת זו יצא לנח"ל. לאורך כל שירותי הצבאי שימש חן כמזכיר משק במסיק זיתים בהיאחזות הנח"ל. תמיד בראש, בדרכו הצנועה ותמיד אהוב על כולם.

בדצמבר 1989 התגייס חן לצה"ל ובשל עין עצלה, היה הפרופיל הצבאי שלו נמוך אך הוא התעקש להעלותו כדי שיוכל לשרת עם חבריו, להנהיג אותם ולעודד את רוחם. חן שירת בגדוד 50 של הנח"ל המוצנח והיה גאה מאוד בנעליו האדומות. היה חשוב לו מאוד לצנוח ושירותו הצבאי כלל שירות בלבנון.

לאחר השירות הצבאי התקבל לחברות בקיבוץ גינוסר והתמחה בענף הבננות. הוא אהב עבודה זו וחלם להיות חקלאי.

במסגרת ה"טיול הגדול", נסע לדרום אמריקה עם חבר וטייל שם במשך חצי שנה.

בשנת 1994 החל ללמוד הנדסאות רכב במכללת "תל חי" וסיים את לימודיו בהצטיינות יתרה. הפרויקט שהכין על הזרקת דלק ברכב על כל מרכיביה מוצג עד היום במעבדה של המכללה. בזכות הידע הרחב שלו במחשבים ובשפה האנגלית ובזכות חריצותו ושאפתנותו, היה עמוד התווך במוסך המורשה לפיג'ו ולסיטרואן של אביו, שם עבד כמאבחן תקלות ופתר בעיות ברשת כולה.

ב-15.9.1998 נשא לאישה את לילך, אותה הכיר במסגרת שירותו הצבאי וכשנה לאחר מכן נולד בנו הבכור - איתמר. חן היה אדם מקסים, חבר טוב ובן טוב, בן זוג תומך ואב מקסים שהעניק אהבה גדולה לבנו איתמר.

את שירות המילואים עשה חן בפלס"ר שריון, פעמיים בשנה אימון וקו. הוא אהב לשרת במילואים וראה בכך את חובתו הלאומית על אף שהיה מודע לסיכונים הכרוכים בשירות.

ביום 26.5.2003 יצא חן לשירות מילואים במהלכו, ביום ח' בסיוון תשס"ג (8.6.2003) נפל בקרב בהתקפת מחבלים על מוצב מגן 12 בחבל עזה. חן היה הראשון שירה במחבלים וגילה תושייה ואומץ לב שבזכותם ניצלו חיי רבים מהחיילים. יחד עמו נהרגו רס"ל אודי אילת, רס"ל בועז אמת ורס"ל אסף אברג'יל. אביו סיפר שחן הכיר את הגזרה אליה נשלח במילואים, ולא חשש. "הוא נסע לשם עם חיוך כאילו הוא נוסע לנופש".

בן שלושים-ושתיים היה חן בנפלו. הותיר אחריו אישה הרה, בן, הורים ושתי אחיות. ארבעה חודשים לאחר נפילתו נולדה בתו יעל בת-חן. אחרי מותו הועלה חן לדרגת רס"ל.

במותו השאיר חלל גדול בלבותיהם של בני משפחתו וחבריו. אחותו הדר הספידה אותו במילים: "חן, כשמך כך היית - מלא חן".

בניית אתרים: