תפריט נגישות

סגן ד''ר אורי אורן ז"ל

אורי אורן
בן 32 בנפלו
בן שרה ומשה
נולד בתל אביב
בכ"ד בתמוז תש"א, 19/7/1941
התגייס ב-25.8.1960
שרת בחיל השריון, חיל רפואה
יחידה: ימ"ח 469
בתפקיד: רופא
נפל בעת שירותו
בי"ז בטבת תשל"ד, 11/1/1974
מקום נפילה: סיני
באזור סיני ותעלת סואץ
מקום קבורה: נתניה
חלקה: 2, שורה: 14, קבר: 12.
הותיר: אשה, בת, אם ואח

קורות חיים

אורי, בן שרה ומשה, נולד ביום כ"ד בתמוז תש"א (19.7.1941) בתל-אביב. הוא סיים את לימודיו היסודיים בבית-הספר "ביאליק" בנתניה, ואת לימודיו התיכוניים בבית-הספר "טשרניחובסקי" בנתניה. אורי היה תלמיד חרוץ ושקדן, שקרא ולמד הרבה.

המקצועות האהובים עליו היו היסטוריה, גיאוגראפיה וספרות יפה. הוא היה מקובל על מוריו ועל חבריו, שהעריכוהו בזכות אופיו הנוח, רוחו הטובה, המשמעת העצמית ואהבת האמת והיושר, שהיו מתכונותיו הבולטות. הוא התעניין באלקטרוניקה ולפיכך הלך לבית-הספר הטכני של חיל-האויר וסיים שם את לימודיו בהצלחה.

אורי גויס לצה"ל בסוף אוגוסט 1960 והוצב לחיל הקשר. הוא סיים קורס טכנאי אלחוט ואלקטרוניקה וקורס קצינים והיה קצין קשר ומפקד מחלקת קשר ביחידות שריון שונות. הוא לחם במלחמת ששת הימים והגיע עם יחידתו עד לתעלת סואץ. אורי היה קצין מעולה, בעל ידע מקצועי רב, אותו היקנה לחייליו ולחניכיו. הוא היה איש צבא ממושמע ונאמן וחדור הכרה באחריות הרבה שהוטלה עליו כקצין בצה"ל. תקופה מסוימת שירת בצבא הקבע והגיע לדרגת סגן.

אחרי ששוחרר מהשירות הצבאי החל בלימודיו האקדמיים. תחילה השלים תואר ראשון ושני במדעי הטבע, ואחרי כן החל ללמוד רפואה והוסמך כרופא. הוא היה סטודנט למופת, שלא הסתפק בלימודים אקדמיים, אלא התמסר לעבודה במרפאות, במחלקות שונות בבתי החולים ובמעבדות. תוך כדי לימוד הרפואה, זכה בתעודת הוראה בכימיה. אורי התמחה ברפואת-ילדים ועסק בכתיבת עבודת מחקר מקיפה, יחד עם רופא-חבר, במסגרת המכון לנגיפים. אורי היה קשור מאוד למשפחתו ולהוריו. הוא היה בעל נאמן ואב מסור לרעייתו ולבתו הקטנה. הוא שמר אמונים למשק של הוריו באודים ובכל שעה משעות הפנאי המעטות שהזדמנו לו בא וסייע להוריו בעבודות החקלאות במשקם. במלחמת יום הכיפורים שירת אורי כרופא צבאי.

ביום י"ז בטבת תשל"ד (11.1.1974) נפל בסיני בעת שירותו. הוא הובא למנוחת-עולמים בחלקה-הצבאית של בית-העלמין בנתניה.

השאיר אחריו אישה ובת, אם ואח.

בניית אתרים: