תפריט נגישות

רב"ט אברהם כודריה ז"ל

דברים לזכרו / יהושע בורנשטיין ז"ל

אחי יהושע / ארי

אמיץ כח וגיבור ברוחו, ועם זאת מתון וישר בדרכיו, היה אחי יהושע הי"ד. בילדותו גילה חריפות רבה בלימודיו. נתחנך בישיבות וגם על ברכי התרבות העברית החדשה, כי זאת היתה דרכו של אבי הי"ד, - רבה של פלונסק, חבר אגודת "בני-משה" וציוני מובהק, - לשכן יפיפיותו של יפת באוהלי שם.
יהושע גדל בבית שהיו מצויים בו "השחר" ו"בן-השחר", "המעורר" של י. ח. ברנר, ה"ווסחוד" וה"צפירה", ומינקותא דבק ברעיון השחרור. נתקבל כחבר להסתדרות "החלוץ" בניקולייב בעודנו נער בזכות היותובחור כהלכה.יהושע הצטיין בהכשרה החקלאית, ואחרי שנתים ב"החלוץ" עלה ארצה בשנת 1923 דרך וורשה ולבוב.
היה חבר גדוד העבודה על שם יוסף טרומפלדור. בפלוגת ירושלים עבד כחוצב ובפוגת תל אביב עבד בבנין. הצטרף לקבוצת הרועים בחמרה שבגליל העליון ושוטט עם עדרו גם בסוריה ובלבנון. לאחר חילוקי דעות ביו טבריה לתל-חי נתפזרה קבוצת הרועים ויהושע הלך לגדוד העבודה בתל-יוסף. משם עבר לעבודה במפעלים שונים בכל פנות הארץ,במפעלי ים המלח, בסולל-בונה ובבנין תחנת הכח של חברת חשמל בחיפה. בשנת 1973 נתקבל לעבודה קבועה בחברת החשמל בבנין קוים ורשתות, ומשך הזמן צורף להשגחה על הרשות באיזור חיפה.
חבר פעיל בהגנה מיום עלותו ארצה ועד יומו האחרון. חינך והדריך, והקים תלמידים הרבה ב"ארגון".הוא שש אלי קרב,ותפקידים קשים היה מטיל על עצמו. היה ספורטאי מובהק ועם זאת צנוע ונחבא אל הכלים.
בליל ה-18.3.48 היה צריך לצאת לשמירה בקריות שבמפרץ מטעם הארגון, ובאותו לילה היה גם תורו להיות במשמרת ההשגחה על הרשת, ובגורלו נפל להצטרף לקבוצת ההשגחה שיצאה ולא חזרה.
יהושע נפל יום אחד לפני מלאת לו ארבעים ושלש שנה.
ארי

בניית אתרים: