תפריט נגישות

סמל אריה ארל'ה ינקוביץ ז"ל

הדר יוסף

הדר יוסף

נולד בשנת 1926 בתל-אביב.
כשהיה בן 7 החל בלימוד הנגינה בכינור.
המוסיקה הקלאסית והשירים הישראליים שלמד, השפיעו על טעמו המוסיקלי לעתיד. בגיל 14 הקים תזמורת מיתרים שחבריה היו ילדי השכונה, תזמורת מפוחית פה ומקהלת נוער.
את לימודיו התיכוניים עשה בגימנסיה "אהל-שם" ועם סיום לימודיו התגייס לשרת כנוטר בכפר גלעדי ובקיבוץ דן.
היכרותו עם המלחין עמנואל עמירן הביאה אותו למדרשה למחנכים למוסיקה בתל-אביב, בה למד את תורת המוסיקה, הניצוח ומתודיקת ההוראה.
עם פרוץ מלחמת השחרור התגייס לחטיבה 7 והשתתף בקרב לטרון ובמבצע "חירם". בשלהי המלחמה נכתב לחנו הראשון "אל העין" למילות חברו אוריאל אופק. עם שחרורו מצה"ל החל בעבודתו כמחנך מוסיקלי ברמת-גן-בביה"ס "יהל"ם".
כל שיר חדש שהולחן על ידו הובא תחילה לביה"ס ונלמד ע"י תלמידיו, ובתקופה זו נכתבו רבים משיריו הידועים כ"ערב של שושנים", "בהר הגלבוע" ועוד. בשנים אלה הקים את מקהלת הילדים "יהל"ם", שהפכה לשם דבר בישראל בשנות החמישים והשישים.
לאחר נישואיו לדליה, החל לערוך בביתם חזרות רבות עם הצמדים המוסיקליים עבורם הלחין כגון "הדודאים", "העמרנים", ורבים וטובים נוספים.
בסוף שנות החמישים נקרא ע"י מנהל תיכון "אוהל-שם" מר ישראל ארצי ז"ל, לשמש כמורה למוסיקה בביה"ס וחינך דורות רבים של תלמידים לאהבת הזמר העברי.
בשנת 1960 הקים ברמת-גן את מקהלת הגברים עמה הופיע ברחבי הארץ.
בשנת 1974 עבר לגור בערד והפעיל את חיי המוסיקה בעיר החדשה.
בשנת 1979 חזר לרמת-גן, ובשנת 1985 הקים את "מקהלת רמת-גן" הפועלת עד היום ותורמת רבות לחיי התרבות בעיר. המקהלה מקיימת הופעות רבות בארץ ומחוצה לה.
במהלך השנים כתב הדר עשרות שירים אשר רבים מהם הפכו לשירי עם השגורים בפי כל, בישראל ובקהילות היהודיות בעולם, וחלקם אף הוקלטו ע"י אמנים ידועי שם כהרי בלפונטה, עמליה רודריגז, ננה מושקורי ועוד.

בניית אתרים: