תפריט נגישות

סמל עופר עופרי אריאלי ז"ל

הקרב

הקרב

את השער של מכון המים פרצו בעזרת מטען צינור. חוליית החוד בפיקוד עוזי עילם פרצה ראשונה ופנתה לטהר את מבנה האבן. מהתעלות שלפני הבניין נפתחה אש על הפורצים ממנה נפגעו שלושה לוחמים. הכוח טיהר את התעלות ואחר-כך פרץ למבנה דרך החלון אז נורתה עליו אש ממכונת יריה. הלוחמים זרקו רימון לחדר הסמוך והאש פסקה. אז התבררה הטעות בזיהוי המקום שכן האש מהמחנה הצבאי הסמוך הלכה וגברה. הכוח החל לחבל במכון המים כשדוידי, סגנו של אריק, הורה לסופפו לעזוב את השטח ולהסתער על המחנה מערבה לכביש. סופפו רץ בראש אנשיו תחת אש מקלעים חזקה אל שער המחנה. מייד לאחר כמה מטרים נפגע מצרור ונפל לתעלה. כמוהו נפגעו גם אהוד, שנורה במצח ומת במקום, ואורי, שחטף נתז בבטן ונפל לתעלה.
דוידי נטל את הפיקוד על הכוח של סופפו והוביל אותו אל הנקודה ממנה היו אמורים לפרוץ למחנה לפי התכנון. בנתיים לחמה פלוגה ד' בתחנת הרכבת. כשהחלו לרוץ על הפסים התפרסו המחלקות כשהם יורים ורצים אל המבנים. לפתע הבחין מוטה בירי מקלע וצעק ללוחמים סביבו לזרוק רימון. בעצמו זרק רימון מטווח של עשרות מטרים, שיתק את המקלע, וההסתערות נמשכה. המחלקה של לוי חופש טיהרה את האוהלים המערביים שם הרגו כשבעה מצרים והשאר נמלטו. המחלקה של עמוס רודנה כבשה את המבנים המרכזיים שהיו ריקים. המחלקה של דן ליפשיץ כבשה את הבתים הסמוכים למסילת הרכבת. במהלך ההסתערות נהרגו שני לוחמים מהפלוגה. לאחר הכיבוש קרא דוידי למוטה בקשר והורה לו להגיע עם הפלוגה לסייע בכיבוש המחנה.
את הגדר הראשונה שהקיפה את המחנה פרצו בעזרת מטען צינור ובגדר השנייה מצא עוזי עילם פרצה מוכנה. דרך הפרצה מיהרו הלוחמים מפלוגה א' והחלו בטיהור המחנה. בבניין המטה היו שישה חדרים והמצרים שהיו בהם נלחמו בעקשנות. כשהגיעו לחדר מפקד המחנה ראו אותו מנסה לקפוץ מהחלון וירו בו בעודו באויר. כוח העתודה של חלאווה נקרא להתערב והוא טיהר ברימונים ובתת-מקלע את החדרים הסובבים את החצר. אחר-כך נשלח לטהר את הפרדס הסמוך משם נורתה אש על המחנה. אחר-כך העביר אריק את החפ"ק שלו לתוך המחנה והצנחנים החלו מחבלים במתקנים שבו. במקביל ריכזו את הפצועים לנקודת הנסיגה ובאספו שלל. במחנה נמצאו משאית, ג'יפ וטנדר. מכונאי רכב שצורף לכוח הצליח להתניע את המשאית וכל הפצועים הועמסו עליה לקראת הנסיגה.

בניית אתרים: