תפריט נגישות

טור' אלכסנדרה סנדרה וינדינר ז"ל

קורות חיים מתוך ספר יזכור


בת שלומית ובוריס. נולדה ביום י"ז באב תשל"ז (1.8.1977) בעיר קזן שברוסיה, אחות לאנטולי. אלכסנדרה עלתה ארצה עם משפחתה בשנת 1991, למדה עברית באולפן בצפת, שם חיתה המשפחה, ובהמשך למדה בבית-הספר התיכון "רמות חפר", בקיבוץ מעברות. היא נקלטה היטב, היתה תלמידה טובה וחרוצה, אהבה לקרוא ספרים, לרכוש ידע והשכלה מכל מקור אפשרי. במקביל, השקיעה הרבה מזמנה בפעילות חברתית, והיתה אהודה ומקובלת על חבריה וחברותיה ללימודים.
אלכסנדרה התגייסה בינואר 1996 , ולאחר הטירונות נשלחה לקורס סייעים לרופאי שיניים. גם בקורס זה בלטה, הן בהישגיה בלימודים והן בהשתלבותה החברתית, בסקרנותה ובהתעניינותה, בחיוניותה הרבה ובצחוקה הכובש. לאחר הקורס נשלחה לשמש כסייעת לרופא שיניים בבסיס חיל האוויר ברמת דוד. היא מילאה את תפקידה על הצד הטוב ביותר, היתה גאה ומלאת סיפוק בשירותה בצה"ל, ורקמה תוכניות לעתיד.
אלכסנדרה נפלה בעת שירותה, ביום ל' בשבט תשנ"ו
(20.2.1996). בת שמונה עשרה וחצי היתה בנופלה. השאירה הורים ואח. היא הובאה למנוחת עולמים בבית העלמין הצבאי בצפת.
לאחר מותה, כתבו חברותיה: "סנדרה, השיער הג'ינג'י שלך, החיוך שלך, היופי החיצוני והפנימי שלך, תמיד יישארו בזיכרוני. אף פעם לא אשכח את הכוח הבלתי נגמר שלך ללמוד". "סנדרה, היית כמו אמא שלנו, תמיד דאגת לנו בכל טיול. היית כנה וטובת לב. תמיד התפעלתי וקינאתי בכוח הרצון העז שלך".

בניית אתרים: