תפריט נגישות

סמל עופר עופרי אריאלי ז"ל

הקרב

הקרב

הפלוגה של רפאל איתן פעלה בגדוד של דוידי. כשהגיעו למוצב השפך התפצלו שלושת המחלקות ופרצו למוצב כשהם מפתיעים את הסורים. איתן צעק "אחרי!" והלוחמים רצו בתעלות המוצב וטיהרו אותו במהירות. כשהגיעו לעמדה הצפונית ממנה נורתה אש חזקה זרק איתן רימונים שהעבירו אליו פקודיו.
כדורים פגעו בבטנו ובאגן-ירכיו. חוליה אחרת הגיעה מהאגף ושיתקה את העמדה הסורית. מפקד הפלוגה נחבש ונישא חזרה אל מעבר הירדן.
הסיירת של מאיר הר-ציון קיבלה את המשימה הקשה ביותר במבצע - כיבוש חמשת מוצבי כורסי. מעין גב יצאו הלוחמים ברגל לעבר כורסי כשהם צועדים בגשם ובשיפוע המדרון. כשהתקרבו ליעד הורה מאיר לזחול על המרפקים. שבע דקות לפני תחילת הפעולה הגיעו למוצב כורסי וחתכו את הגדרות. כשהתקרב פטרול סורי רצה מאיר לפגוע בו בהתגנבות אבל פליטת כדור של אחד הלוחמים הכריחה את הכוח להסתער.
השומרים הסורים חשבו שהם פלטו את הכדור והחלו להאשים אחד את השני. מייד פקד מאיר הר-ציון להסתער והלוחמים רצו תוך כדי ירי צרורות והרגו את החיילים הסורים. משם התקדמו למבנה המרכזי במוצב. מאיר הציץ פנימה וראה שלושה קצינים שקועים במשחק קלפים. הוא זרק פנימה מטען שהרג את שלושתם במקום. המוצב נכבש תוך חמש דקות.
מיכה קפוסטה צעד בראש לוחמיו אל המוצב שהיה צריך לכבוש. כשהגיע, הצליח לפתוח רק פרצה קטנה בגדר המוצב בעזרת הבונגלור. תחת הגדר זחל פנימה והרג לבדו שלושה מקלענים. הלוחמים זחלו אחריו וטיהרו את התעלות. את המבנה המרכזי טיהר מיכה בעצמו. היה זה מבנה בעל שתי קומות. הסורים התבצרו בקומה השנייה וירו משם החוצה. מיכה טיפס בסולם, הניח רימון על רצפת החדר וקפץ למטה. שני סורים נהרגו ושניים ירדו נכנעים למטה. המוצב נכבש. גם הכוח של [עובד?]לדז'ינסי כבש את המוצב שלו בכמה דקות וחר-כך עבר לכבוש את המוצב הבא. הכוחות של יאיר תל-צור ודני מט עלו על המוצבים בקומנדקרים ולקחו את השלל והשבויים איתם.
גוליבר צעד אחרי כוח החוד של פלוגה ד'. כשהתקרבו ליעד נשמעו הדי יריות מדרום עשר דקות לפני מועד ההתקפה. גוליבר פקד להסתער. הסורים פתחו בצרורות וזרקו רימונים. רימון אחד התגלגל בין הלוחמים, התפוצץ ליד גוליבר ופצע אותו פצעי מוות. לפני מותו עוד הספיק גוליבר להעביר את הפיקוד לטיבי, סגנו. טיבי הוביל את הפלוגה שהסתערה על המוצב הסורי. המחלקה של ירמי טיהרה את התעלות. אחר-כך טיהרו את מגורי החיילים. לבסוף אספו שבויים שיצאו בידיים מורמות, העמיסו את הנשק שנלקח שלל והכינו את המקום לפיצוץ. ירמי הכניס חומר לבונקר והחל לרוץ לפני שנשמע הפיצוץ. את גוליבר והפצועים נשאו על אלונקות ופינו אותם בסירה עליה ישב מפקד המבצע, אריק.
הצנחנים בכוח של יאיר תל-צור צעדו מעין-גב עד למוצב נוקייב. לאחר הליכה של כשעה ורבע הגיעו למוצב והסתערו עליו. בלחימה על המוצב היו לכוח הרוג ופצוע. אחרי הסתערות סרקו את המוצב והכפר הסמוך, ריכזו את השלל וחיכו לכלי הרכב. כשהגיעו הרכבים העמיסו עליהם את הפצועים והשלל ונסעו עליהם עד לכורסי. משם חזרו לעין-גב. בדרך התפוצצה פצצת מרגמה בקנה וגרמה להרוג ופצוע נוספים בכוח.

בניית אתרים: