תפריט נגישות

סמל עופר עופרי אריאלי ז"ל

אתרי הסיורים

מאגר שקמה ניר עם ומצפה מרעי וסופפו - 2003

אלבום תמונות

השנה תשס"ג, עשר שנים למותו של עופר נטייל לצפון הנגב, אותו אהב עופר ורגליו גמעו קילומטרים בסלעים החשופים ובאדמות הסדוקות שהשמש מאדה מהם כל טיפת מים. הסיור יהיה מוקדש ליישוב הנגב ולקרבות שהתחוללו בו במלחמת העצמאות. נתחיל את סיורנו באגם שקמה שנבנה כדי לאגור את מי נחל שקמה ולהחדירם לקרקע לשם העשרת מי התהום. המאגר מנצל את מי שיטפונות החורף העוברים בנחל שקמה ויובליו. עודפי המים זורמים לנחל ולחולות שמצפון לזיקים. מים אילו מגביהים את מפלס מי התהום ומונעים חדירת מים מלוחים מן הים.
מן המאגר נמשיך למוזיאון המים שבקיבוץ נירעם ונשמע מפיו של ניסן צורי ממקימי ניר עם על מפעלי המים שהוקמו בצפון הנגב לפני קום המדינה וכיצד הוקמו 11 נקודות ההתיישבות של הנגב הצפון מערבי.
מן הקיבוץ נמשיך למצפה מרעי ומצפה סופפו ונקבל הסבר מפי שאול על חשיבותם האסטרטגית של המצפים לשמירת הישובים מפני חדירות מתוך רצועת עזה.
מרעי היה דרוזי מחורפש ושרת כמח"ט עזה ולאחר מכן כסגן מפקד אוגדת עזה. מרעי נהרג ב-1996 מירי של פלשתיני באחד המוצבים ליד רפיח.
סופפו היה מ"פ בצנחנים בגדוד 50. הוא נהרג באחד הקרבות ברצועת עזה.

המסלול במפה זו לא סומן היות שעדין לא דרכו בו רגלינו. הנקודות הירוקות מסמלות את המקומות שאנו מתכננים לבקר במלאות עשר שנים לטיולים שאנו עושים יחדיו לזכרו של עופר.

בניית אתרים: