תפריט נגישות

רב"ט צבי צביקי רוטנברג ז"ל

סיפור נפילתו


"מעריב",

שני חיילים ואזרח נהרגו במיקוש
מאוחר יותר התנהל קרב ארטילרי בין עמדות ישראל וירדן ליד תל-אום-צוץ

קרב אש בין כוחות ירדנים וישראלים נמשך אתמול לסירוגין באזור תל-אום צוץ מ-9.50 ועד לשעה 2.00 בערך.
הקרב החל לאחר מעשה מיקוש באזור זה - בו קיפחו את חייהם שני חיילי צה"ל ואזרח ישראלי דרוזי - וכן לאחר התקפות ארטילריה יזומות של הירדנים על כוחותינו באזור זה.
שרשרת התקריות בגזרה דרומית לתל-אום צוץ, במרחק של כ-15 ק"מ דרומית לעמק בית שאן, החלה אתמול.
צה"ל - רב"ט צבי רוטנברג בן 20 ממשמר השבעה וטוראי זאב פרום, אף הוא בן 20, מתל-אביב - נהרגו בעלות רכבם על מוקש כפול. עמם נהרג גם עובד אזרחי של צה"ל, דרוזי, ששמו לא נמסר עדיין לפירסום.
בעוד חיילי צה"ל שיצאו לחלץ את הנפגעים ולערוך סריקה באזור עוסקים במלאכתם, נפתחה אש מעברו המזרחי של הירדן, בשעה 9.50 לפני הצהרים.
הירדנים ירו תחילה במקלעים ולאחר מכן הפעילו מרגמות 81 מ"מ ו-120 מ"מ.
עם גבור האש החלו מוצבי צה"ל להשיב אש לעבר העמדות התוקפות והתפתח קרב ארטילרי באזור. קרב זה נמשך שעה והאש הירדנית פסקה לאחר פגיעות חמורות בעמדות ממזרח לירדן.
בצהרים פתחו הירדנים בפעם השניה באש ארטילרית לעבר העמדות הישראליות ואלה שוב השיבו אש מנשק דומה. הפגיעות המדויקות שיתקו שוב את האש הירדנית והירדנים חדלו לירות, עשר דקות לאחר שהחלו.
בגזרה צפונית יותר ממקום התקרית השנייה פתחו הירדנים מאוחר יותר בהרעשת תותחים לעבר כוחות צה"ל. גם במקרה זה הושבה אש וכעבור כעשר דקות שותקו התותחים התוקפים.
בכל שלוש ההתקפות האלה לא היו נפגעים בצד הישראלי.
אבל כבד ירד על משמר השבעה. המושב, ליד צומת בית-דגן, שכל אתמול את אחד הבכירים והבחירים שבבניו, רב"ט צבי (צביקי) רוטנברג ז"ל.
"אם יש משמעות לאימרה שהטובים הם הנופלים ראשונה, הרי צביקי שלנו הוא הדוגמה לכך" - אומרים אנשי הכפר. הרבה יתרונות ומעלות טובות הם מונים בו: שקט, עדין, אדיב, מסור - בן שהכפר התגאה בו.
חבריו ליחידה כינוהו "מלך הסבלנים", שכן כוח סבילותו היה לשם-דבר. לפני זמן-מה הגיע לחופשה פתאומית של שבוע ימים. אחר שלחצו עליו בבית סיפר, כי החופש ניתן לו אחרי שבמסע מפרך צעד לאורך 70 ק"מ, כשקרסולו נקוע והוא נושא על גבו נשק של חברים שהתמוטטו.
צביקי, שבחודש הבא עמד לחגוג את יום הולדתו העשרים, נולד בתל-אביב, ילד שני לאב שהוא דור שמיני בארץ (היה חבר - מעוז-חיים, חקלאי ברמת-השרון והתגייס לצבא הבריטי), ולאם ניצולת השואה. למשמר-השבעה עברה המשפחה עם הקמת המושב ב-1949. צביקי למד בבית-הספר היסודי במקום והמשיך במגמה למסגרות בבית-הספר "עמל" ברמלה.
צביקי - שלו שתי אחיות ושני אחים צעירים ממנו - התגייס לצבא לפני שנתיים ושירת ביחידה קרבית, שעמה עבר קרבות קשים במלחמת ששת הימים, תקריות שונות והשתתף גם בפעולת-כראמה. "שם ניצל בנס" - מספרים בני משפחתו. "הוא היה בג'יפ אחרי הטנק הראשון. הטנק נפגע ועלה באש, גם טנקים שהיו אחריו נפגעו, הג'יפ יצא ללא פגע".
החקלאות היתה "בדמו" והוא שאף לחזור ולעבוד במשק המשפחה. הוא עמד לקבל "חופשה חקלאית" בת-חודש, כדי להושיט עזרה ב"עונה הבוערת". "עתה יש לו חופשה ארוכה מאוד" - נאנח ביגון האב.

מן העתונות

בניית אתרים: