תפריט נגישות

רס''ן ד''ר צחי יצחק בנטוב ז"ל

צחי בנטוב
בן 28 בנפלו
בן יהושבע ושמואל
נולד בכפר סבא
בט"ז באב תשכ"ט, 31/7/1969
התגורר בכפר סבא
התגייס ב-13.10.1987
שרת בחיל הים, חיל רפואה
יחידה: קומנדו הימי
בתפקיד: רופא
נפל בפעילות מבצעית
בג' באלול תשנ"ז, 5/9/1997
מקום נפילה: אנצריה
באזור לבנון
מקום קבורה: כפר סבא
חלקה: 3, שורה: 6, קבר: 14.
הותיר: הורים ושני אחים - מנחם ואיתי

קורות חיים

צחי נולד בכפר-סבא ביום 31.7.1969 (ט"ז באב תשכ"ט), בן להוריו יהושבע ושמואל, ואח למנחם ואיתי. הוא למד בבתי ספר באיזור כפר-סבא ('צופית', 'בן גוריון', 'שז"ר', 'כצנלסון') ובחו"ל ('שרת' בפריז, RAMAZ בניו-יורק). במקביל ללימודיו התאמן והדריך בטייקוונדו (חגורה שחורה), ניגן על פסנתר, והרבה לטייל בארץ.

עם תום לימודיו התיכוניים (בהצטיינות) במגמה המתמטית-פיזיקאלית-כימית בבית הספר כצנלסון, התקבל לעתודה האקדמאית ללימודי הרפואה באוניברסיטת תל-אביב. באוניברסיטה התקבל לתוכנית לטיפוח המצויינות (המסלול הדיסיפלינרי). במסגרת התכנית עסק במחקר ולמד פילוסופיה בצד לימודי הרפואה. בתקופת לימודיו המשיך לעסוק בספורט לא תחרותי - טאי צ'י, צלילה, ריצות למרחקים וטיפוס הרים. צחי היה בן בית בתרבות המערב, קורא מעמיק של ספרות ופילוסופיה, ומאזין נלהב לעולם המוזיקה המגוון. בטיוליו בעולם - סין, הודו, תאילנד, פיליפינים, טיוואן - ניסה לשלב את אהבת הטבע עם אהבת התרבות. מעל לכל היה צחי מבקש דעת ואוהב אדם. מסיבה זו בחר את מקצוע הרפואה, וליווה את לימודיו המעשיים בבית ספר לרפואה בעבודה כאח בבית חולים "מאיר" בכפר-סבא, ומסיבה זו היה אהוב על כל חבריו וידידיו. הוא היה איש מקסים בעל איכות אנושית נדירה, כשרונות רבים ומגוונים צניעות מחייכת וחוט של חן משוך על דיבוריו ומעשיו.

אחרי שסיים את הטירונות (בהצטיינות), וקורס קצינים (חניך למופת), בקש ללכת לצנחנים, ולשרת כרופא-לוחם בגדוד 890. אחרי שירות בגדוד ביקש לעבור לתפקיד בשייטת. בזמן שירותו כרופא בפלוגת לוחמי השייטת, יצא צחי לפעולה בתוך שטח אוייב בלבנון ושם נהרג, ביום ג' באלול תשנ"ז, 5.9.1997 בן 28 היה במותו.

בניית אתרים: