תפריט נגישות

רס''ן ד''ר ג'ורג' קריב ז"ל

ג'ורג' קריב
בן 53 בנפלו
בן ברטה ואהרן
נולד ברומניה - גלצי
בי"ז בתשרי תרפ"ז, 25/9/1926
התגייס ב-אפריל 1959
שרת בחיל רפואה
יחידה: בק"מ 377
בתפקיד: רופא
נפל בעת שירותו
בו' בתשרי תש"מ, 27/9/1979
מקום קבורה: חיפה
אזור: ב, חלקה: 3, שורה: 4, קבר: 10.
הותיר: אישה ושתי בנות

קורות חיים

בן ברטה ואהרן, נולד ביום י"ז בתשרי תרפ"ז (25.9.1926) בעיר גלצי שברומניה, שם התגורר עם משפחתו עד גיל 9 שנים. ג'ורג' התחיל את לימודיו היסודיים בעיר הולדתו, ואחרי שסיים שלוש כיתות עבר עם הוריו לגור בעיר גלוז, שבטרנסילבניה. הוא המשיך ללמוד בבית-ספר יסודי והשלימו בשנת 1941, בעיצומה של מלחמת העולם השנייה. ג'ורג' נשלח ללמוד בבית-ספר תיכון יהודי. באותו זמן, הוא נלקח לפלוגת עבודה של עובדי-כפייה יהודים. הוא עבר את תקופת השואה ברומניה, ובתום המלחמה המשיך בלימודיו התיכוניים, עד שסיימם, בשנת 1946. ג'ורג' עבר לבירת רומניה, לבוקרשט, והתחיל בה את לימודיו באוניברסיטה בפקולטה לרפואה. הוא השלים את לימודיו כרופא בשנת 1952, ויצא לעבוד בעיר השדה ברומניה.

ג'ורג' ניחן בכשרון לשפות. הוא שלט בשש שפות: עברית, רומנית, רוסית, אנגלית, גרמנית וצרפתית. הוא הצליח בעבודתו כרופא כללי ברומניה, אבל שאיפתו הייתה לעלות לישראל. בשנת 1958 התגשמה שאיפתו. ג'ורג' עלה לארץ, נרשם בספר הרישום של הרופאים והתחיל לעבוד כרופא כללי בבית-החולים בצפת.

באפריל 1959 הוא התגייס לשירות חובה בצה"ל, והוצב כרופא בחיל-הרפואה, בדרגת סגן. שנה אחת שירת ג'ורג' בצה"ל. לאחר שהשתחרר, הוא חזר לעבוד כרופא כללי בחצור הגלילית. בשנת 1961 עבר ג'ורג' השתלמות והתמחות כרופא עיניים, ובמשך שש שנים עבד במחלקת עיניים בבית-החולים "רמב"ם" בחיפה. לאחר מכן, הוא עבר לעבוד במקצועו בקופת-חולים הכללית בחיפה, עד שנת 1969.

במשך כל השנים שבהן עבד כרופא אזרחי, מילא ג'ורג' חובתו לצה"ל בשירות במילואים.

בספטמבר 1969 הוא התנדב לשרת בצבא הקבע כרופא עיניים, בדרגת סרן. הוא שירת במלחמת יום הכיפורים. אחרי המלחמה, הועלה ג'ורג' לדרגת רב-סרן. חוות-הדעת של מפקדיו עליו הייתה: "הוא מסור לתפקידו, אחראי, משתף פעולה עם צוות הרופאים".

בסוף קיץ 1979 יצא ג'ורג' עם אשתו לטיול פרטי באירופה. ביום ו' בתשרי תש"ם (27.9.1979), הוא היה בדרכו לשדה התעופה, לשוב לארץ. בדרך התמוטט, נפל ומת בהתקף-לב. בן 53 שנים הוא היה במותו.

הוא השאיר אחריו רעיה ושתי בנות.

ג'ורג' הובא למנוחות בבית-הקברות הצבאי בחיפה.

מפקדו כתב עליו במכתב תנחומים למשפחתו: "ד"ר קריב שירת בלשכת הגיוס בחיפה כרופא עיניים במשך 11 שנה, והיה ידוע במסירותו, שיתוף הפעולה שלו עם צוות הרופאים והעובדים. הוא היה אהוד על כולנו. בעבודתו המסורה תרם תרומה חשובה לביטחון ישראל".

בניית אתרים: