תפריט נגישות

סמ"ר אסלאן תחאוחו ז"ל

אסלאן תחאוחו
בן 21 בנפלו
בן למיעה ועבדל חמיד
נולד בכפר קמא
בכ"ז בכסלו תשל"ו, 1/12/1975
התגורר בכפר קמא
התגייס ב-23.3.1994
שרת בגדוד חרב, חיל רפואה
יחידה: פלמ"ס
בתפקיד: חובש מחלקתי
נפל בעת מילוי תפקידו
בכ"א באב תשנ"ו, 6/8/1996
מקום נפילה: ברעשית (מוצב)
באזור דרום לבנון
מקום קבורה: כפר קמא
הותיר: הורים, שני אחים ואחות

קורות חיים

בנם של למיעה ועבדל חמיד. אסלן נולד ביום 1.12.1975 בכפר כמא שבצפון, ממזרח לכפר תבור. אח של שוקי, עזמי ולוזיאן.

אסלן גדל והתחנך בכפר כמא. משפחתו מוכרת בכפר, ובעדה הצ'רקסית כולה, כמשפחה מסורתית ושמרנית המחנכת את בניה על אהבת הארץ והמולדת, אהבת האדמה וכבוד הזולת, וכך חונך גם אסלן. לאחר לימודיו בבית ספר יסודי הוא המשיך ללימודים תיכוניים, וסיים את לימודיו בתיכון המקיף בעפולה.

לאורך כל שנות לימודיו בלט אסלן כתלמיד שקדן, שקט וחברותי, אשר אהב את הלימודים ואת מוריו והיה מקובל ואהוב על כולם. בהיותו נער שאהב ללמוד ולחקור הוא זכה להישגים טובים בלימודיו, ומוריו תמיד שיבחו את יכולותיו וכישוריו, כך בבית הספר היסודי וכך בתיכון.

אסלן היה ילד ונער מלא מרץ ושמחת חיים, אשר ידע לשלב היטב בין לימודים למשחקים. שקט, אדיב וחביב היה, ולו חברים ואוהבים רבים.

עם סיום לימודיו התיכוניים התגייס אסלן לצה"ל. ביום 23.3.1994 הוא התגייס וביקש להיות חייל קרבי, בהתאם למסורת משפחתו וכדרך כל בני העדה הצ'רקסית. אסלן שובץ לגדוד חי"ר 299, ביצע מסלול קרבי מלא ונשלח לקורס חובשים. משסיים את הקורס בהצלחה חזר לגדוד והיה לחובש קרבי.

אסלן שירת רוב הזמן בלבנון, באזור בינת ג'ביל בדרום המדינה, שם החזיק הגדוד את קו רצועת הביטחון מאז מלחמת לבנון הראשונה (1982), ומילא את תפקידו בנאמנות רבה. סיפר מפקדו: "אסלן היה חייל אהוב ומוערך על ידי חבריו ומפקדיו, חייל מצטיין ולוחם מקצועי ומסור". במהלך שירותו התקדם אסלן לדרגת סמל.

אסלן נפל במוצב "ברעשית" בדרום לבנון ביום כ"א באב תשנ"ו, 6.8.1996. באותו יום ספג המוצב, שהיה אחד המוצבים הקדמיים של הגדוד, הפגזה ארטילרית כבדה מיחידות חיזבאללה. במהלך ההפגזה הפגין אסלן אומץ רב כשהשתתף בחילוץ פצועים תחת אש ובטיפול בהם. במהלך חילוץ פצוע הוא נפגע פגיעה ישירה מפגז, ונהרג במקום.

אסלן היה בן עשרים ואחת בנפלו. המשפחה, הכפר וכל העדה הצ'רקסית קיבלו בתדהמה את הבשורה הרעה, ויום למחרת נפילתו הביאו אותו למנוחות בבית העלמין בכפר כמא, יישוב מגוריו. הותיר הורים, שני אחים ואחות. אחרי נפילתו הועלה אסלן לדרגת סמל ראשון.

בניית אתרים: