תפריט נגישות

סמ"ר גל לוינסון ז"ל

גל לוינסון
בן 20 בנפלו
בן מלכה ודוד
נולד באנגליה - לונדון
בכ"ח באייר תשל"ג, 30/5/1973
התגורר ברמת השרון
התגייס ב-נובמבר 1991
שרת בחטיבת הצנחנים, חיל רפואה
יחידה: פלחה"ן 5105
בתפקיד: חובש קרבי
נפל בפעילות מבצעית
בכ"ו בשבט תשנ"ד, 7/2/1994
מקום נפילה: סוג'וד
באזור לבנון
מקום קבורה: תל אביב - קרית שאול
אזור: 2, חלקה: 18, שורה: 3, קבר: 4.
הותיר: הורים, אחות - יעל ואח - אהוד

קורות חיים

גל נולד בלונדון ב-30.05.1973 בהיותו בן חמש חזר ארצה עם משפחתו שהיתה בשליחות באנגליה. גל בגר והתחנך ברמת השרון דרך גן הילדים השכונתי, לאחר מכן למד בבית הספר העממי קרית יערים, בחטיבת הביניים נוה מגן ובתיכון אלון. אשר שם סיים במגמה הכימית. לגל הורים מלכה ודוד, אחות בוגרת יעל ואח צעיר אודי. גל היה ג'ינג'י בצבע ובאופי.

בילדותו היה ילד שובב, בחור של שמחת חיים, חובב מוסיקה בנשמתו. בבית הספר היסודי התגלה בו כשרון משחק שבא לידי ביטוי במופע בבית הספר, אך בהמשך כשרון זה עם חוש ההומור המיוחד שלו, בא לידי ביטוי רק באופן ספונטני בין החברים ולא בהתבלטות פורמלית. בתיכון הכינו הוא וחבריו סרט וידאו משעשע בו הוא נטל חלק מרכזי והביא לידי ביטוי את היצירתיות והמקוריות שבו. בהיותו בגיל העשרה אהב מוסיקה חריגה שלא תמיד היתה אהודה על הסובבים. אך באהבתו הרבה למוסיקה הצליח להדביק את חבריו.

אחד מתחביביו של גל היתה הגיטרה, עוד בהיותו בחטיבת הביניים למד מוסיקה ושנים לאחר מכן המשיך לנגן להנאתו ובהנאה זו הדביק את אחיו אודי. בזמן חופשותיו מהצבא נהגו השניים לנגן יחדיו. פעילות גופנית מילאה אצלו תפקיד חשוב, הן במסגרת הלימודים והן בזמן שירותו הצבאי. הוא נהג לרוץ יחד עם אחיו שאותו עודד וליווה לתחרויות. חברות ומסירות היתה אצלו מעל לכל.

חבר של אמת היה לחברים שגדלו והתחנכו איתו ואלה ששירתו עימו ביחידה. בעת חופשותיו בבית הספר נהג גל לעבוד בעבודות מזדמנות וחסך כסף לטיול שאותו ערך עם חבר לפני גיוסו. עם חזרתו ארצה התגייס גל ליחידה נבחרת (פלח''ן) של הצנחנים. התגייסותו לצנחנים היתה מהלך טבעי למילוי יעודו ומיצוי יכולתו. בשל אחריותו הרבה, כושרו וכישוריו נבחר גל ונשלח לקורס חובשים. הוא סיים את הקורס בהצלחה יתירה ונתבקש להשאר ולדריך בקורס חובשים. אך בשל אחריותו הרבה הוא חש שמחובתו לחזור ליחידה שם מילא במסירות רבה את תפקידו כחובש.

גל ניחן בחוש הומור נדיר שהיה מטובל בציניות. גם בפרקים קשים בשרותו הצבאי הוא שמר על מורל גבוה של הצוות. יושר וכנות היו מתכונותיו הבולטות ואת אשר בחר לעשות ביצע בשאיפה לשלימות. הוא שאף להיות מדריך של טירונים על מנת לחנכם עפ"י עקרונותיו ואכן הוא עמד לקבל תפקיד הדרכה כשבועיים לאחר השירות בלבנון.

ב-1994, בעת פתיחת ציר באיזור סוג'וד בדרום לבנון, נתקל הכוח במארב של החיזבאללה ואש תופת ניתחה עליו. תחת יריות מכל עבר קפץ גל להושיט עזרה לפצוע, תוך כדי טיפול בחבר, נפצע גל אנושות ומת מפצעיו.

מירוץ האביב המתקיים ברמת השרון מדי שנה, נקרא על שמו של גל החל מ-1994, אירוע המסמל ספורט וקשר קהילתי למקום - מאפיינים שגל ניחן בהם.

בניית אתרים: