תפריט נגישות

סמ"ר ביג'ן-דני רחמנו ז"ל

ביג'ן-דני רחמנו
בן 24 בנפלו
בן פולין ופרויז
נולד באירן
בכ"ו באדר א' תשי"ט, 6/3/1959
התגורר בבני ברק
התגייס ב-אוגוסט 1977
שרת בחיל רפואה
יחידה: פח"ח 5058
בתפקיד: חובש
נפל בקרב
בכ"ח בחשוון תשמ"ד, 4/11/1983
מקום נפילה: צור
באזור לבנון
מקום קבורה: תל אביב - קרית שאול
אזור: 1, חלקה: 16, שורה: 2, קבר: 18.
הותיר: אשה הרה, הורים, שלוש אחיות ואח

קורות חיים

בן פולין ופרויז, נולד ביום כ"ו באדר א' תשי"ט (6.3.1959) באירן, עלה לארץ עם משפחתו בשנת תשכ"ג.

תחילה התגוררה המשפחה באופקים, ולאחר מכן העתיקה את מקום מגוריה למרכז הארץ. דני למד בבית-הספר היסודי "מקור חיים" בפרדס כץ, וסיים את חוק לימודיו בבית-הספר התיכון עירוני ח' בתל-אביב במגמת חשבונאות.

דני גויס לצה"ל בתחילת אוגוסט 1977, והוצב בחיל- האוויר. לאחר שהשתלב בקורסים מקצועיים, הוא שרת כמחסנאי טכני. לקראת שחרורו, סיים דני בהצלחה קורס חובשים קרביים.

בתחילת אוגוסט 1980, סיים דני שירות של שלוש שנים בלא דופי, ושוחרר מהשירות הסדיר. הוא החל לעבוד כמנהל חשבונות, תחילה במשרדי מע"מ בגבעתיים ולבסוף בחברת "לנדקו-רובינשטיין". דני שילב בחייו תורה ועבודה. בבוקר הוא יצא לעבודה, ואת הערבים הקדיש ללימודי קודש בכולל אברכים בבני-ברק. את שבתותיו הקדיש דני לילדים משכבות מצוקה וממשפחות הרוסות בפרדס-כץ, ולימדם תורה ומצוות.

דני היה נוח לבריות והיה דן כל אדם לכף זכות, דבר שהקנה לו ידידים וחברים רבים. הוא היה בעל לתפארת ואדם ישר ומלא שמחת-חיים.

את שירות המילואים עשה דני כחובש קרבי, ומפקדיו העריכוהו ביותר. וכך הם אמרו עליו: "חבר נאמן ואהוב על חבריו. הצטיין בשירותו, ושימש דוגמה ומופת לחיילי היחידה. הוא מילא בנאמנות את כל המשימות שהוטלו עליו".

ביום כ"ח בחשוון תשמ"ד (4.11.1983), נפל סמל-ראשון דני בקרב בלבנון במלחמת שלום הגליל והובא למנוחת עולמים בבית-הקברות הצבאי בקריית שאול.

הוא השאיר אחריו אישה הרה (את בתו שנולדה אחרי נופלו ונקראה על-שמו דניאלה, הוא לא זכה לראות), הורים, שלוש אחיות ואח.

בניית אתרים: