תפריט נגישות

טוראי אבנר כהן ז"ל

אבנר כהן
בן 18 בנפלו
בן מזל ויעקב
נולד בהרצליה
בב' באב תשכ"ה, 31/7/1965
התגייס ב-אוגוסט 1983
שרת בחיל רפואה
יחידה: חר"פ 541
בתפקיד: חובש
נפל בעת מילוי תפקידו
בכ"ז בשבט תשמ"ד, 31/1/1984
מקום נפילה: הרצליה
באזור מרכז הארץ והשפלה
מקום קבורה: הרצליה
חלקה: 2, שורה: 1, קבר: 7.
הותיר: הורים, אח ואחות

קורות חיים

בן מזל ויעקב, נולד ביום ב' מנחם אב תשכ"ה (31.7.1965) בהרצליה. אבנר למד בבית-הספר היסודי על-שם הרצל וסיים את המגמה הריאלית-כימית בבית-הספר התיכון - שניהם בהרצליה. מגיל צעיר הוא החל ללמוד נגינה על גיטרה. אבנר נהג לשיר ולנגן שעות רבות. בנוסף לכך, הוא הרבה להאזין למוסיקת פופ, ובפרט אהב את שירי להקת פינק פלויד. אבנר היה אהוד על חבריו, בשל חוש ההומור שלו ורוח העליצות שהיה משרה סביבו. גם מוריו נהנו מעקיצותיו הלשוניות. את עודף המרץ שהיה בו הוא השקיע בטיפוח גינת הבית המשותף שבו גר, ואף בנה בגינה מסלעה נאה. אבנר הרבה לטייל ברגל בין פרדסי הסביבה ועל חוף הים. עצמאותו התבטאה בכך שבכל חופשה מלימודים, הוא נהג לעבוד במלאכות שונות כדי שלא לבקש דמי כיס מהוריו. אבנר שאף להתנדב לצנחנים, וכדי להעלות את כושרו הגופני החל לרוץ ריצות ארוכות ומתישות ואף התאמן במכון לכושר גופני. הוא היה עלם יפה-תואר וגבה-קומה.

אבנר גויס לצה"ל במחצית אוגוסט 1983. כאמור, הוא ביקש להתנדב לחיל-הצנחנים, אלא שהמכסה כבר הייתה מלאה ולכן הוצב בחיל-הרפואה. לאחר הטירונות הוא עבר קורס חובשים קרביים, סיימו בהצלחה והוסמך לחובש קרבי. הוא הוצב ביחידה בצפון הארץ, שירת לשביעות רצון מפקדיו והיה חייל ממושמע, חביב על חבריו ומכריו.

ביום כ"ז בשבט תשמ"ד (31.1.1984), נפל אבנר בעת מילוי תפקידו והובא למנוחת-עולמים בבית-הקברות הצבאי בהרצליה. הוא השאיר הורים, אח ואחות.

במכתב תנחומים למשפחה השכולה, כתב מפקדו: "למרות תקופת שירותו הקצרה התבלט אבנר ביחידה בחביבותו, ביחסו לחבריו ולמפקדיו וביכולתו המקצועית הטובה".

זכרו מונצח ב"ספר הבנים נופלי הרצליה".

בניית אתרים: