תפריט נגישות

סמל הנרי ריקו דנה ז"ל

הנרי דנה
בן 45 בנפלו
בן רוזה וויקטור
נולד במצרים
בי"ג בסיון תרצ"ז, 23/5/1937
התגורר בקרית מוצקין
התגייס ב-נובמבר 1961
שרת בחיל רפואה
יחידה: פלכ"ר פיק 733
בתפקיד: חובש קרבי
נפל בקרב
בכ"ה בחשוון תשמ"ג, 11/11/1982
במלחמת שלום הגליל
מקום נפילה: צור
באזור לבנון
מקום קבורה: קרית ביאליק - צור שלום
הותיר: רעיה, שלוש בנות, שלושה אחים ושלוש אחיות

קורות חיים

בן רוזה וויקטור, נולד בשנת תרצ"ז (1937) במצרים. הנרי השלים את לימודיו היסודיים והתיכוניים בארץ הולדתו, השתלם בבנקאות וקיבל תעודת הסמכה במקצוע זה. אחרי מבצע קדש, כשגבר לחץ ממשלת מצרים על האוכלוסייה היהודית שהתגוררה שם, עלה עם משפחתו לארץ, בשנת 1957, והשתקע בקריית מוצקין.

בנובמבר 1961 התגייס הנרי לצה"ל. הוא עבר אימוני טירונות וקורס חובשים קרביים, סיימו כחניך מצטיין, והוצב לשרת בחיל-הרגלים. אחרי שהשתחרר משירות החובה, התגייס הנרי לשירות במשטרה. תקופה קצרה הוא עבד כשוטר, עד שמצא עבודה במקצועו, כפקיד בבנק "איגוד". הוא התמיד בעבודה זו עד שנפל. עמיתיו בבנק תיארוהו כאדם חביב על הבריות, ובעל חוש הומור. הנרי התקדם והגיע לתפקיד בכיר בעבודתו.

הנרי מילא במשך שנים רבות את חובתו לצה"ל בשירות מילואים. הוא המשיך להשתלם בקורסים כחובש קרבי, לחם במלחמת ששת הימים, הועלה לדרגת רב"ט, ובסוף 1968 הועלה לדרגת סמל.

במלחמת ההתשה הוא נפצע ליד תעלת סואץ, ואושפז. אחרי ששוחרר מבית-החולים הוכר הנרי כנכה צה"ל, אך סירב לעזוב את יחידתו. הוא המשיך לשרת בחיל-הרגלים כחובש קרבי. כשפרצה מלחמת שלום הגליל, נקרא הנרי פעמים אחדות לשירות מילואים בלבנון, חרף גילו המבוגר.

ביום כ"ה בחשוון תשמ"ג (11.11.1982), הוא שירת כחובש בבית הממשל הצבאי בצור. עקב התפוצצות מיכל גז בבית הממשל התמוטט הבית על יושביו. רבים נהרגו ונפצעו בהתפוצצות, ביניהם היה הנרי. בן 45 שנים הוא היה במותו.

הוא הובא למנוחות בחלקה הצבאית בבית-הקברות בצור שלום, שבמפרץ חיפה. הוא השאיר אחריו רעיה, שלוש בנות, שלושה אחים ושלוש אחיות.

מפקד יחידתו כתב במכתב תנחומים למשפחתו: "כמפקד היחידה הרפואית אליה השתייך הנרי, אעלה ציוני דרך במהלך שירותו ביחידה. זמן קצר לאחר שצורף ליחידתנו החלה תקופת המתיחות בצפון. הנרי הוזעק תכופות לאיזור זה, שעליו היה אחראי מבחינה רפואית. התבלט בנועם הליכותיו, בשקט הנפשי שלו ובידע המקצועי. התחבב במהירות על האנשים וקנה את מקומו בצוות החילוץ. עם פרוץ מלחמת שלום הגליל, הוא נמנה עם צוות מחלקת מיון של בית-החולים הגיזרתי בצפון, ומילא את משימתו בצורה מעוררת התפעלות".

בניית אתרים: