תפריט נגישות

סמל משה גרידי ז"ל

משה גרידי
בן 31 בנפלו
בן מלכה וסעיד
נולד במסילת ציון
בכ"ג בסיון תשי"א, 27/6/1951
התגייס ב-אוקטובר 1982
שרת בחיל רפואה
יחידה: גר"פ 7031
נפל בעת מילוי תפקידו
בי"ח בחשוון תשמ"ג, 4/11/1982
במלחמת לבנון
מקום נפילה: עין זחלתא
באזור לבנון
מקום קבורה: רמלה
חלקה: 2, שורה: 2, קבר: 13.
הותיר: רעיה, שלוש בנות, הורים, ארבעה אחים ושלוש אחיות

קורות חיים

בן מלכה וסעיד. נולד ביום כ"ג בסיוון תשי"א (27.6.1951) במסילת-ציון שבפרוזדור ירושלים. משה היה בן למשפחה ברוכת-ילדים, שעלתה מתימן אחרי הקמת המדינה. הוא למד בבית-הספר הממלכתי-דתי ברמלה. בגיל צעיר התחיל לעבוד, תחילה כפועל בניין ואחרי-כן כמסריט בקולנוע.

באוגוסט 1969 התגייס לצה"ל. אחרי אימוני טירונות עבר קורס נהגים, ושירת כנהג ביחידת חר"פ. ב-6.10.1973, עם פרוץ מלחמת יום הכיפורים הועלה לדרגת רב"ט. בתקופת שירותו הסדיר הרחיב את השכלתו הכללית במסגרת צה"ל.

לאחר שהשתחרר משירות החובה נשא אשה והקים את ביתו ברמלה. הוא עבד במפעל צינורות , ואת שירות המילואים עשה ביחידה שבה שירת כחייל סדיר. משה הוסיף להשתלב בקורסים בצה"ל ובדצמבר 1977 הועלה לדרגת סמל. כשפרצה מלחמת שלום-הגליל גויס לשירות מילואים והיה עם הכוח הלוחם בלבנון.

באוקטובר 1982 גויס שנית לשירות מילואים בלבנון. ביום י"ח בחשון תשמ"ג (4.11.1982) יצא לסיור מעליי שבלבנון לכיוון עין-זחלתא , כשהוא נוהג ברכב. תוך כדי נסיעה החליק רכבו לשולי הכביש והדרדר לתהום. משה נהרג ושני חיילים אחרים נפצעו. בן 31 היה במותו. משה הובא למנוחות בבית-הקברות הצבאי ברמלה. השאיר אחריו רעיה, שלוש בנות, הורים, ארבעה אחים ושלוש אחיות.

מפקד יחידתו כתב עליו במכתב תנחומים לרעייתו: "בעלך היה חייל ותיק ביחידתנו ושירת כל שנותיו עמנו במחלקת הרכב. אתנו השתתף במלחמת יום הכיפורים ובמלחמת שלום הגליל, ועמנו יצא גם לתעסוקה מבצעית בלבנון, ממנה לא חזר. הוא היה חייל שקט, ממושמע, נכון לכל תפקיד, מסור ודבק במטרה. אהבנו אותו כאדם וכחייל ולא יקשה להבין את גודל האבידה לך ולבנותיך".

להנצחת זכרו הוכנס על שמו ספר תורה בבית-הכנסת "עץ חיים" ברמלה, שבו נהג להתפלל.

בניית אתרים: