תפריט נגישות

רס"ל יעקב קסוס ז"ל

יעקב קסוס
בן 23 בנפלו
בן גמילה ויהודה
נולד בבנימינה
בט"ו באב תשט"ו, 3/8/1955
התגייס ב-נובמבר 1973
שרת בחיל רפואה
יחידה: חר"פ 543 ר"מ 2 צבירה
נפל בעת מילוי תפקידו
בז' בכסלו תשל"ט, 7/12/1978
מקום קבורה: באר שבע
חלקה: 4, שורה: 2, קבר: 9.
הותיר: הורים, חמישה אחים ושש אחיות

קורות חיים

בן יהודה וגמילה. נולד ביום ט"ו באב תשט"ו (3.8.1955) בבנימינה. כשהיה עול-ימים, השתקעה משפחתו בבאר-שבע. כאן סיים את לימודיו היסודיים בבית-הספר 'חזון עובדיה' ואת לימודיו התיכוניים בבית-הספר התיכון המקיף ב' במגמה של שרטוט. הוא היה חובב ספורט וטבע. במועדון הספורט של 'מכבי באר-שבע' שיחק בקבוצות הכדורגל. כן עסק להנאתו בשחייה. יעקב הרבה לטייל ולסייר במרחבי הארץ.

יעקב גויס לצה"ל בנובמבר 1973 והתנדב לשרת בחיל-הצנחנים. בתום הטירונות עבר קורס צניחה והצטרף לשורות הלוחמים. היה חייל טוב, מסור ונאמן. מפקדיו וחבריו אהבו אותו, כי היה בן אדם חביב, חברותי ונעים הליכות. בנובמבר 1976 שוחרר מהשירות הסדיר ולאחר שעשה חודש ימים כאזרח החליט לחזור וללבוש את מדי-צה"ל. הוא התגייס לשירות-קבע. עבר קורס בחיל-הרפואה ולאחר-מכן נשלח לבסיס בדרום הארץ, שם שימש כאחראי למחסן ציוד-רפואי. גם בתפקידו זה התגלה כחייל אחראי ומסור, ומילא את תפקידו על הצד הטוב ביותר. מפקדיו ציינוהו כ"חייל מצוין הממלא את תפקידו בנאמנות ולשביעות רצונם של הממונים עליו".

ביום ז' בכסלו תשל"ט (7.12.1978) נפל יעקב במילוי תפקידו. הובא למנוחת עולמים בבית-העלמין הצבאי שבבאר-שבע. השאיר אחריו הורים, חמישה אחים ושש אחיות. לאחר נפילתו הועלה לדרגת רב-סמל.

במכתב תנחומים למשפחה השכולה כתב מפקדו: "בנכם היקר שירת בצבא-הקבע, מילא את תפקידו באמונה ובמסירות והביא תועלת רבה לצה"ל, מותו הוא אבדה קשה ליחידתו, לצה"ל ולעם ישראל כולו".

משפחתו תרמה לזכרו ספר-תורה וכמה כלי-קודש לבית-הכנסת.

בניית אתרים: