תפריט נגישות

סמל נחום נורברט סרוטה ז"ל

נחום סרוטה
בן 22 בנפלו
בן רוז ומורטון
נולד בארה"ב
בו' באדר ב' תשי"א, 14/3/1951
התגייס ב-נובמבר 1971
שרת בחיל התותחנים, חיל רפואה
יחידה: גדוד הרעם
בתפקיד: חובש
נפל בקרב
בי"ב בתשרי תשל"ד, 8/10/1973
במלחמת יום הכיפורים
מקום נפילה: רמת הגולן
באזור רמת הגולן
מקום קבורה: ירושלים - הר הרצל
אזור: ה, חלקה: 1, שורה: 03, קבר: 10.
הותיר: הורים ושני אחים, צ'רלס ודניאל

קורות חיים

נחום, בן רוז ומורטון, נולד ביום ו' באדר ב' תשי"א (14.3.1951) בארצות הברית ועלה לישראל בשנת 1971.

נחום גדל באושנסייד, ניו יורק, שם סיים את לימודיו היסודיים ואת לימודיו התיכוניים. בבית הספר נחשב לתלמיד טוב, ומוריו העלו על נס את רגישותו, את בגרותו ואת יחסו המצפוני לכל אשר עשה. נוסף על היותו חביב וחברי ידע ליצור קשרי רעות עם כל אדם. בתזמורת בבית הספר התיכון שמש כנר ראשון והשתתף במחזות מוסיקלים שנערכו שם. תמיד היה חסיד מושבע של הקריאה והרבה לקרוא בספרי פילוסופיה, היסטוריה, ספרות יפה וכו'. מטבעו היה בעל כישרון אומנותי והרבה לעסוק בציור וברישום. נחום היה ליברלי בדעותיו ואהב את החיים. לאחר סיום לימודיו התיכוניים, למד במשך כשנה וחצי בפקולטה למדעים באוניברסיטה קורטלנד בניו יורק, ולאחר מכן החליט לעלות לישראל. בעודו בארצות הברית התחיל ללמוד עברית ומשהגיע ארצה למד באולפן בקיבוץ יגור. אחרי כן השתתף באולפן קיץ באוניברסיטה העברית בירושלים.

נחום התנדב לשירות בצה"ל וגוייס במחצית נובמבר 1971. הוא הוצב לחיל התותחנים ואחרי הטירונות סיים קורס מתקדם לעברית במחנה דוד ועבר קורס חובשים. כחובש הוצב בגדודו שדה של מרגמות כבדות מתנייעות. לדעת מפקדו היה נחום חובש קרבי טוב, חרוץ ומיומן, אשר ביצע את תפקידיו לשביעות רצון מפקדיו וחבריו.

ימים לפני שפרצה מלחמת יום הכיפורים סיים את שירותו הסדיר והתכוון לצאת לבקר אצל משפחתו בארצות הברית. מיד עם פרוץ המלחמה חזרה יחידתו לרמת הגולן, לפי עדותו של מפקדו נלחם ללא ליאות ובאומץ לב. במהלך הקרבות ביום י"ב בתשרי תשל"ד (8.10.1973) נהרג בהתפוצצות מרגמה. הוא הובא למנוחת עולמים בבית העלמין הצבאי בהר הרצל. השאיר אחריו הורים ושני אחים, צ'רלס ודניאל.

במכתב תנחומים למשפחה השכולה כתב מפקד יחידתו: "מהר מאוד עמדתי על סגולותיו כחובש לדוגמה וכאדם למופת. הצטיינותו כחובש מצד אחד, ובגרותו ורצינותו מצד שני, יצרו דמות שהייתה אבן שואבת לכל הסובבים אותו. לאהבת הצדק שבו, ליושרו לדבקותו במשימה יצא שם בסביבתו. העובדה שלא היה יליד הארץ והעובדה, שהיה בוגר משאר החייילים ביחידה לא מנעו ממנו להיות חייל מצטיין וידיד נאמן".

בניית אתרים: