תפריט נגישות

סמל נפתלי טל ז"ל

נפתלי טל
בן 26 בנפלו
בן לאה וזאב
נולד בעין השופט
בכ"ט באדר תש"ז, 19/3/1949
התגורר בגשר
התגייס ב-נובמבר 1966
שרת בחטיבת הצנחנים, חיל רפואה
יחידה: פח"ח 537
בתפקיד: חובש
נפל בעת מילוי תפקידו
בכ"ד באלול תשל"ג, 26/9/1973
מקום קבורה: קיבוץ עין השופט
הותיר: אישה בהריון ובת

קורות חיים

בן זאב ולאה. נולד ביום כ"ד באלול תש"ז (19.3.1949) בקיבוץ עין-השופט שבהרי אפרים. הוא למד בבית-הספר היסודי בקיבוץ וסיים את לימודיו התיכוניים במוסד החינוכי "הרי אפרים" שבעין-השופט. כן היה חבר בתנועת "השומר הצעיר".

נפתלי ניחן בתפיסה מהירה ובסקרנות אינטלקטואלית. בילדותו הקים יחד עם שניים מחבריו את שלישיית "נח"ש" ויחד עמה הרבה להופיע במסיבות ובחגיגות ימי הולדת. הוא היה בין השובבים שבחבורה, ראש וראשון לכל תעלול. הוא אהב מאוד טיולים וידע להנות ממראות נוף ומאתרים היסטוריים.

נפתלי היה הרוח החיה בוועדת הצופים, ובזכות יוזמתו הרבה העריכוהו כל חבריו. הוא היה מאלה שאכפת להם ורוחו הייתה נעצבת כאשר הדברים לא התנהלו כשורה. הוא נהג להביע את דעתו ישירות ובאומץ ללא גינונים. הוא התעניין בפוליטיקה והיה פעיל בוועדה הפוליטית של קבוצתו. לא תמיד הסכים עם דרכה של תנועתו, אך תמיד ראה בה חלק מחייו והחשיב אותה כמרכז החיים בקיבוץ.

נפתלי התגייס לצה"ל במחצית נובמבר 1966 והתנדב לסיירת. בתקופת שירותו עבר קורס חובשים קרביים וקורס צניחה ונמנה עם הפלוגה החטיבתית של חיל הרפואה. בשיחותיו הרבות עם הסגל הרפואי של הפלוגה בשדה האימונים, נתגלו תכונותיו המצויינות והשקפתו האנושית הוא התנדב לכל משימה ועשה מעשיו באמונה. בשתיים מתכונותיו העיקריות - החברות והשדאות - סייע לאנשי פלוגתו למלא את תפקידיהם המסובכים בכל אתר ואתר. בעזרתו התגבש צוות שפעל בעת הצורך כאיש אחד, שכן ניחן בכושר מנהיגות ובנכונות לעזור לזולת. לאחר שהשתחרר מהשירות הסדיר נשא לו אישה ועבר לקיבוץ גשר. שם השתלב בענפים שונים - בעיקר בענף המדגה - אך הרצון לנסות דבר מה חדש דחף אותו לצאת אל מושב שיתופי בגולן, אך לבסוף חזר לגשר מתוך כוונה להשתקע במקום. נפתלי התחיל לעבוד באקונומיה וזכה לאהדה ולהוקרה. בתקופה זו הרבה לצלם - בעיקר תמונות טבע ונוף. ביום כ''ד באלול תשל"ג (26.9.1973), חמישה ימים לאחר שנפצע בתקופת שירותו הצבאי, נפל סמל נפתלי בעת מילוי תפקידו והובא למנוחת-עולמים בבית-הקברות האזרחי בקיבוץ עין השופט. השאיר אישה בהריון ובת. בנו, שנולד לאחר נפלו, נקרא על שמו אביטל.

במכתב תנחומים למשפחה כתב מפקדו: "זוכר אני את נפתלי כאחד החיילים הבולטים ביחידה והמצטיינים באימון מבחינה חברתית היה אהוד עלי ועל מפקדיו וכן על חיילי הפלוגה. מבחינה מעשית היה חובש מעולה".

חוברת לזכרו הוצאה לאור על ידי קיבוץ גשר, קיבוץ עין השופט והמשפחה.

בניית אתרים: