תפריט נגישות

רב"ט משה פולי שורץ ז"ל

משה שורץ
בן 21 בנפלו
בן לילי ואיזידור
נולד ברומניה - ברשוב
בכ"ה בתשרי תשי"ב, 25/10/1951
התגייס ב-אוגוסט 1970
שרת בחטיבת גולני, חיל רפואה
יחידה: סיירת אגוז
נפל בעת מילוי תפקידו
בי"ב בטבת תשל"ג, 17/12/1972
מקום קבורה: חיפה
אזור: ב, חלקה: 1, שורה: 1, קבר: 16.

קורות חיים

בן איזידור ולילי. נולד ביום כ"ה בתשרי תשי"ב (25.10.1951) בעיר ברשוב שברומניה. כשהיה בן עשר עלה עם משפחתו לארץ. הוא החל את לימודיו עוד ברומניה ולאחר עלייתו ארצה, למד שנה בבית-ספר יסודי בבית-שאן. אחרי-כן למד בבית-ספר בקרית-ים ליד חיפה והמשיך את לימודיו בבית-ספר התיכון המקצועי "רוטמן" בקרית-ים - במגמת מסגרות. בתקופת לימודיו היה חבר בגדנ"ע והרבה לפעול במסגרתו.

משה התגייס לצה"ל בתחילת אוגוסט 1970 והתנדב לשרת בסיירת. הוא עבר קורס נהגות, קורס צניחה וקורס חובשים קרביים. עם יחידתו מילא משימות קשות ועלומות בתוך הארץ ומעבר לגבולותיה כשהוא משמש לוחם וחובש כאחד, וזכה ל"אות השירות המבצעי". באחת הפעולות שמעבר לגבול אף ניצלו, תודות לתושייתו, חיים של קבוצת חיילים פצועים. ביום י"ב בטבת תשל"ג (17.12.1972), נפל רב"ט משה בעת מילוי תפקידו והובא למנוחת עולמים בבית-הקברות הצבאי בחיפה.

במכתב תנחומים למשפחה, כתב מפקדו: "משה שירת כלוחם וכחובש ביחידתנו, ועבר ביחידה זו תקופה לא קלה של אימונים, תעסוקה מבצעית ופעולות מעבר לגבול. במשך תקופה זו התבלט משה בין חיילי פלוגתו כחייל וכחבר. היה ידוע בחריצותו, מסירותו לתפקידו ובנכונותו לעזור לחבריו. בנפילתו איבדנו את אחד מטובי לוחמנו ורעיו הלוחמים איבדו את הטוב שבידידים".

הוריו תרמו עמוד תפילה על שמו ולזכרו לבית-הכנסת בקרית-ים.

בניית אתרים: