תפריט נגישות

סמל עזרא ברוך ז"ל

עזרא ברוך
בן 20 בנפלו
בן פנינה ואהרון
נולד בבאר שבע
בי"ט בניסן תשכ"ד, 1/4/1964
התגורר בבאר שבע
התגייס ב-1982
שרת בחטיבת גולני, חיל רפואה
יחידה: גדוד "הבוקעים הראשון" (51)
בתפקיד: חובש
נפל בפעילות מבצעית
בי"ט בשבט תשמ"ה, 10/2/1985
בבט"ש לבנון
מקום נפילה: ג'ואייה
באזור לבנון
מקום קבורה: באר שבע
חלקה: 04, שורה: 06, קבר: 03.
הותיר: הורים ואחות

קורות חיים

בן פנינה ואהרון, נולד ביום י"ט בניסן תשכ"ד 1.4.1964 בבאר שבע. בהיותו בן 4 נפרדו הוריו והוא עבר לגור עם אביו. עד כיתה ו' למד בבית-הספר הדתי-ממלכתי "יוסף קארו" בבאר-שבע. אחרי כן עבר ללמוד בפנימיה הדתית "חזון יחזקאל" בשדה גת.

הפנימיה שינתה את חייו. עזרא אהב את הלימודים ואת בית-הספר, גילה כשרון למלאכת-יד וציור. אהב את הים, הרבה להתעמל במכשירים ופיתח את כושרו הגופני. הוא לא השלים את לימודיו בפנימיה, שנועדה להכשיר מורים, מכיוון שלא ראה עצמו מוכשר להוראה.

בגיל 17 עזב עזרא את המוסד ועבר לגור אצל דודתו בבאר-שבע. הוא למד בבית-הספר "עמל" במגמת חשמל-תעשייתי וסיים בהצלחה את לימודיו.

בשנת 1982 התגייס לצה"ל ושירת בחטיבת "גולני". שאותה העריץ מנעוריו. אחרי תקופת הטירונות עבר קורס קשר וזמן קצר שירת בתחום זה. מאוחר יותר ביקש לעבור קורס חובשים, תפקיד שבו ראה את יעודו. מפקדיו נענו לבקשתו. הוא נשלח לקורס חובשים ועבר אותו בהצלחה. תחילה הוצב כחובש בתחנת איסוף גדודית, אך עזרא שאף לקבל תפקיד ביחידה קרבית. הוא עבר שורה של קורסים נוספים, ביניהם קורס צניחה, עלה לדרגת סמל והחל לשרת כחובש פלוגתי ב"גולני". הוא התברך באהבת הזולת ובהבנת הזקוקים לעזרתו.

כשהועבר לשרת בלבנון, פנה עזרא לקצין החינוך בבקשה להיקלט כחייל בודד בקיבוץ, שבו יוכל לראות את ביתו בזמן חופשות, ואליו יוכל לפנות בעתיד, כאשר ישתחרר מצה"ל. קבוצת משמר-השרון פתחה את שעריה לפניו ועד מהרה נקלט במשק כחייל בודד על-ידי משפחה מאמצת. בימי חופשה היה בא לקבוצה ועבד בחשמליה, ברפת ובקטיף. הוא רכש לעצמו חברים רבים שאהבוהו. "עזרא הקרין חום, אהבה והבנה", סיפרו עליו חבריו. הוא חלם על היום שבו ישתחרר מצה"ל, ימשיך את לימודיו, ויקים משפחה. לבנו בכורו החליט לקרוא "גולני".

ביום י"ג בשבט תשמ"ה 4.2.1985, כשהיה במשימת-סיור באיזור הכפר ג'ויה בלבנון, הותקפה יחידתו על-ידי מארב מחבלים ועזרא נפגע בראשו. החובש שטיפל בו במסירות רבה, הוכשר זמן קצר לפני כן על-ידי עזרא. שבוע ימים נאבק על חייו, וביום י"ט בשבט תשמ"ה 10.2.1985 נפטר בבית החולים רמב"ם.

שר הבטחון יצחק רבין כתב עליו אחרי מותו: "הוא היה חייל טוב ומסור, שימש מופת ודוגמה לחבריו, שאף תמיד להתקדם, וסייע לחבריו בכל מצב אפשרי".

בטאון "הרפואה" של חיל-הרפואה כתב עליו: "על-פי שאיפתו ודרך חייו ראה במקצוע החובשות שליחות אנושית ונאבק לצאת לקורס חובשים. בעת שירותו שימש כחובש פלוגתי והצטיין במשימתו זו ובמסירותו לחיילי יחידתו. לא נשכח את השקט והשלווה שבהם התגבר על קשיים ומאבקים".

עזרא הובא למנוחות בבית-הקברות הצבאי בבאר-שבע. הניח אחריו הורים ואחות.

קבוצת משמר השרון, שאימצה אותו, הוציאה חוברת לזכרו.

בניית אתרים: