תפריט נגישות

רב"ט שי לנדרר ז"ל

שי לנדרר
בן 20 בנפלו
בן יונה ודב
נולד בגבעתיים
בי"ג בניסן תשכ"ב, 17/4/1962
התגורר בחולון
התגייס ב-ינואר 1981
שרת בחטיבת הנח"ל, חיל רפואה
יחידה: גד' 932
בתפקיד: חובש פלוגתי
נפל בקרב
בי"ח בסיון תשמ"ב, 9/6/1982
במלחמת לבנון
מקום נפילה: עין זחלתא
באזור לבנון
מקום קבורה: חולון
חלקה: 4, שורה: 3, קבר: 13.
בעל צל"ש מפקד החטיבה

קורות חיים

בן יונה ודב, נולד ביום י"ג בניסן תשכ"ב (17.4.1962) בגבעתיים.

בהיותו בן ארבע שנים עברה המשפחה לגור בחולון, בה למד שי בבית ספר היסודי "שלום עליכם" ובבית ספר "אורט" במגמת מכניקה. נוסף לכך למד שי נגינה בגיטרה ושירה והקדיש לכך את כל זמנו הפנוי. לקראת גיוסו לצה"ל הצטרף שי לגרעין נח"ל שהתארגן בקיבוץ הראל.

בינואר 1981 התגייס שי לצה"ל ליחידת נח"ל מוצנח ועבר קורס חובשים קרביים, משום שהיה משוכנע כי כחובש יוכל לתרום מתכונותיו המיוחדות.

זמן קצר לפני פרוץ מלחמת לבנון כתב שי לחברתו: "אני עכשיו חושב על שמש, חושב על פרחים, חושב על טבע שקיים, חושב על הטוב ורוצה כל כך שיהיה. אני לא רוצה להכאיב, אני לא רוצה לקטול. כבר מתחיל כאן להחשיך ולהקריר לנו מעט והרדיו מנגן לו שיר יפה. והלוואי רינת, הלוואי נוכל תמיד למצוא לנו דברים יפים, שיגרמו לנו אושר וכיף ושלא נצטרך להוכיח לעצמנו כל הזמן שאנחנו חזקים וגיבורים. אני מקווה שלא תהיה מלחמה, פשוט היא לא תוביל אותנו לשום מקום".

ביום הרביעי למלחמה, י"ח בסיון תשמ"ב (9.6.1982) לחמה יחידתו של שי בעין זחלתא. טנק של כוחותינו נפגע מאש סורים והיו בו הרוגים ופצועים. בניסיון החילוץ נפגעו מפקד הפלוגה ועוד חייל. שי נחלץ לעזרתם תחת אש האויב ונפגע אף הוא מאש מארב סורי.

בהיותו פצוע הוא ניסה לחלץ את עצמו בזחילה לאחור ואז נפגע שנית ונהרג. בן 20 שנים היה בנופלו. שי הובא למנוחות בבית הקברות הצבאי בחולון. השאיר הורים ושתי אחיות.

מפקדיו סיפרו על שי, שהיה חובש מסור ביותר, אחד החיילים הטובים בגרעין, בפלוגה ובגדוד. הוא היה אהוד על חבריו ואחד מעמודי התווך של הגרעין.

אחרי נופלו קיבל שי ציון לשבח ובו כתוב: "רב טוראי שי לנדרר ז"ל שימש כחובש פלוגתי בגדוד נח"ל במהלך מלחמת "שלום הגליל". הוא נחלץ להגיש עזרא לנפגעים בתנאים קשים ותחת אש אויב לאורך כל תקופת הלחימה. במהלך הגשת סיוע רפואי למפקדו, הוא נפצע ומת מפצעיו. במעשיו אלה גילה אחוות לוחמים ודביקות במשימה".

שי השאיר אצל חברים שתי קלטות עם שירים שהלחין, שר ומלווה את עצמו בגיטרה. הוריו הוציאו את השירים בקומפקט דיסק בצרוף חוברת עם קורות חייו.

בניית אתרים: