תפריט נגישות

רס"מ חוה בן שיה אוחיון ז"ל

חוה בן שיה
בת 36 בנפלה
בת מרים ושמואל
נולדה במרוקו - קזבלנקה
בכ"ז בטבת תשי"ד, 2/1/1954
התגייסה ב-ינואר 1972
שרתה בחיל האויר, חיל רפואה
יחידה: כנף 2
בתפקיד: חובשת
נפלה בעת שירותה
בג' באב תש"נ, 25/7/1990
מקום קבורה: קרית גת
הותירה: בעל, שני בנים ובת, הורים ושמונה אחים ואחיות אליהו, תרז, יעקב, פאני, יהודית, דליה אביבה ויורם

קורות חיים

בת מרים ושמואל אוחיון. נולדה ביום כ"ז בטבת תשי"ד (2.1.1954) בקזבלנקה שבמרוקו ועלתה ארצה עם משפחתה בשנת 1955. היא למדה בבית-הספר היסודי 'מצודות' בקריית שמונה והמשיכה את לימודיה בבית-הספר התיכון 'דנציגר' בעיר. חוה היתה ילדה שקטה, בת נאמנה ומסורה להוריה והתנהגה אליהם באופן מופתי. כזה היה גם יחסה לחברים. היא היתה תלמידה טובה בבית-הספר.

חוה גויסה לצה"ל בסוף ינואר 1972. לאחר הטירונות ולאחר שהשתלמה בקורס חובשים, הצטרפה לחיל-האוויר. היא ביצעה תפקידים שונים בחיל, עד הגיעה לתפקיד מנהלת מרפאה ביחידה. בספטמבר 1973 התנדבה לשירות הקבע. במהלך שירותה השתלמה בקורס חובשים קרביים, בקורס חובשים תעופתיים ובקורס נגדי מרפאה בכירים.

היא נישאה לאלברט, אשר שירת איתה ביחידה והם בנו את ביתם בקריית גת. נולדו להם שלושה ילדים - אסף, אוהד ושירה. מפקדיה ציינו כי למרות היותה נשואה ואם לשלושה היא תיפקדה ביעילות ושמרה על רמת תפקוד נאותה של המרפאה. היא קיבלה את אות מלחמת יום-הכיפורים ואות שלום-הגליל.

ביום ג' באב תש"ן (25.7.1990) נפלה חוה בעת שירותה והובאה למנוחת-עולמים בבית-העלמין הצבאי בקריית גת. השאירה אחריה בעל, שני בנים ובת, הורים ושמונה אחים ואחיות - אליהו, תרז, יעקב, פאני, יהודית, דליה, אביבה ויורם. לאחר מותה קיבלה משפחתה תעודת הוקרה וכבוד על שירותה בקבע.

במכתב תנחומים למשפחה השכולה כתב מפקדה: "חוה והמרפאה אותה ניהלה היו שם נרדף להצטיינות ולמצוינות. חוה היתה חברה וידידה לרבים בכנף ואם נפלאה לילדים מקסימים".

משפחתה הנציחה את זכרה בספרייה תורנית שתרמה לבית-הכנסת בקריית גת.

בניית אתרים: